[Linux-programlama] Python Eğitimi ve Kurumsal Geçiş Süreci Hakkında

Fevzi DAŞ fevzidas at gmail.com
5 Nis 2022 Sal 10:07:14 +03

Merhabalar,

Kısa bir zaman önce başka bir kamu üniversitesine geçiş yaptım.

Geçiş yaptığım üniversitede 6 bilgisayar mühendisi olmakla birlikte
maalesef yazılım geliştirme konusunda çok ciddi eksikliklerimiz mevcut. C#
dilini bilen sadece iki arkadaşımız mevcut. Fakat bilgi düzeyleri konusunda
net bir fikrim yok.

Ekip olarak yazılım konusunda yeni bir başlangıç yapmak istiyoruz.
Yazılımcı arkadaşlar ile yaptığımız görüşmeler ve planlamalar neticesinde
arkadaşlarımız yeni bir başlangıç yapma konusunda oldukça istekli ve motive
olmuş gözükmektedirler.
Bilindiği gibi özellikle akademik tarafta Python oldukça popüler bir dil.
Kullanım alanı da çok geniş. Öğrenmesi ve kullanılması da oldukça kolay.
Özellikle Backend tarafında da oldukça popüler bir alternatif.
Yazılım ekibi için uygulamalı Python ve Django eğitimi alarak yeni bir
başlangıç yapmak istiyoruz. Bu eğitim ile birlikte;
- Backend tarafı için Debian üzerinde Django +  PostgreSQL yapısını
oluşturmayı planlıyoruz.
- Üniversite için Servis Tabanlı bir yazılım mimarisi oluşturmayı ve
uygulamalar arası iletişimi API'lar üzerinden yapmayı planlıyoruz.
- Bundan sonra gelecek yazılım taleplerini bu yapı üzerinden geliştirmekle
birlikte eski yazılımlarımızı da bu yapıya uygun olacak şekilde yeniden
geliştirmek ile ilgili bir düşüncemiz mevcut.
- Ayrıca süreç ile birlikte kod yazım standartlarımızı ve
dokümantasyonumuzu da oluşturmayı planlıyoruz.
- Yukarıdaki yapının hayata geçirilmesi durumunda yazılım geliştirme için
modüler bir yapı oluşturulmuş olacaktır. Bu sayede özellikle yetenekli
öğrencilerimizi de bu sürece dahil ederek kendilerini geliştirme konusunda
bir fırsat sunmak istiyoruz.

Fakat diğer taraftan maddi konularda bazı problemlerimiz mevcut.

Bu yapı ile ilgili özellikle Python'ı kurumsal uygulamalar geliştirmek için
kullanan arkadaşlardan görüş ve önerilerini rica ediyorum. Kendim daha önce
Python ve Django'yu çeşitli projelerde aktif olarak kullandım. Fakat
kurumsal anlamda özellikle bir yazılım geliştirme ekibi ile birlikte
deneyimim olmadı.

Özellikle yazılım geliştirme standartlarının, proje yapısının doğru ve ekip
çalışmasına uygun bir şekilde oluşturulması konusunda da görüş ve
önerilerinizi rica ediyorum. Bunun bir adım ötesine geçip bu konuda bize
eğitim verebilecek veya tecrübelerini paylaşacak arkadaşlar olursa bunu da
büyük bir memnuniyet ile kabul ederiz.

Yukarıda da ifade ettiğim gibi maddi olarak maalesef sorunlar var. Ama
maddi sorunlardan dolayı da kafamızdaki bu projeden vazgeçmek istemiyoruz.
Belki bu noktada mesela alacağımız eğitimi Temel Python, Django ve Yazılım
Geliştirme Yapısının Oluşturulması gibi üç parçaya bölüp her bir parçanın
gönüllü eğitmenler tarafından verilmesi ile ilgili bir yaklaşım da ortaya
çıkabilir.

Açık kaynak sistemler ve çözümler kullanarak geliştirmeye çalıştığımız bu
kamu projesinin ileride yapılabilecek benzer çalışmlara örnek teşkil etmesi
açısından sizlerin  desteklerinizin bizlere güç katacağına inanıyoruz. Konu
hakkında doğrudan telefon ile görüşmek isteyen arkadaşlarımız olursa
telefon numaramı da paylaşıyorum. Telefonum 0555 754 86 74

Saygılarımla.

Fevzi Daş