[Pardus-kullanicilari] Ekran-kartı değiştirm e_sonrası_tanıyamama

Burkay Özdemir burkayozdemir at burkayozdemir.com
30 Mar 2011 Çar 16:25:39 EEST

Tekrar Merhaba,

Öncelikle ekran kartım Gigabyte NVidia GTX560 Ti O.C.

Ben sizin cevabınızı almadan önce dayanamayıp Pardus'u yeniden
kurmaya karar verdim ( Böylece tanıyacağını düşünerek) ve bu
sefer 32 bit Pardus 2011'i kurdum. Kurdukdan sonra restart ardından
Boot Menu'de Pardus'u seçtiğimde Pardus 2011 loading ekranından sonra
yine siyah ekranla karşılaşmaya başlayınca Boot Menudeki
seçenekleri denemeye başladım. Bir süre başarılı bir şekilde
açamadıktan sonra Boot = FS Check ve Graphics = Failsafe olarak
açmayı başardım. Açtıktan sonra NVidia sürücülerini pisi den
yükleyeyim dedim ama zaten yüklülerdi. Ancak System Settings ->
Display Monitor -> Video Driver da yazanlar  şöyle:

Vendor: VMware, Inc.
Renderer: Gallium 0.4 on lvmpipe
Version : 2.1 Mesa 7.9.2
Seçili olan seçenek ise 2.si yani Use the proprietary driver provided
by manufacturer.

Şu anda GRUB'da Boot -> FSCheck yapmadan Pardus'u düzgün bir şekilde
başlatamıyorum. Başlayıncada ekran kartını tanımamış ve 1024 x
768 çözünürlükte açılıyor.

Bunlar olmayınca belki KDE güncellenince grafik kartını tanır umudu
ile depoyu Pardus-Devel'e çevirip bütün updateleri yaptım. Fakat
sonuç hala aynı.

Söylediğiniz çıktılarıda şu andaki sisteme için verebilirim :

maynull at pardus2011 ~ $ /usr/libexec/panda-helper types
vendor,os,generic
maynull at pardus2011 ~ $ /usr/libexec/panda-helper cur
vendor

Eğer bir fikriniz varsa, yardımcı olursanız sevinirim.

İyi Günler..
BURKAY OZDEMIR

www.burkayozdemir.com