[Pardus-kullanicilari] YNT: YNT: girdi çıktı hatası

Coskun AKTAS CAKTAS at IAOSB.ORG.TR
29 Mar 2011 Sal 11:28:37 EEST

Teşekkür ederim. Şifreyi değiştirdim. Fakat :w q komutlarını çalıştıramadım.

Bu arada dil değişti. Sistem ayarlarından düzeltmeye çalıştım yarı Türkçe yarı İngilizce oldu.

Yeni kullanıcı ekleyemiyorum. Yetkili kullanıcı ile root şifresini kabul etmiyor. Şifrede ı harfi var bunu i olarak mı yazmak gerekiyor.

-----Original Message-----
From: pardus-kullanicilari-bounces at pardus.org.tr [mailto:pardus-kullanicilari-bounces at pardus.org.tr] On Behalf Of Koray Löker
Sent: Tuesday, March 29, 2011 10:33 AM
To: pardus-kullanicilari at pardus.org.tr
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] YNT: YNT: girdi çıktı hatası

29 Mart 2011 Salı günü (saat 10:28:23) Coskun AKTAS şunları yazmıştı:
> Ctrl+Alt+F1 İle root oldum. Yeni sorularım
> -          Admin şifresini nasıl değiştirebilirim?

passwd komutu girerek parola değiştirebilirsiniz. Önce mevcut parolanızı sorar, sonra yeni parola girersiniz.

> -          Bilgisayarın adını nasıl değiştirebilirim?

root olarak giriş yapmışken

vi /etc/env.d/01hostname

komutu verdiğinizde HOSTNAME="isim" biçiminde bir satır göreceksiniz, tırnak içindeki bölümü dilediğiniz isimle değiştirip sonra sırasıyla : w q işaretlerini girdiğinizde kaydedip çıkmış olursunuz. Yeniden başlattığınızda bu isimle açılır.

--
Koray Löker
<--/ Özgürlük İçin... http://www.pardus.org.tr /-->