[Pardus-kullanicilari] Fwd: İlt: Re: [Camia] senlikte toplaniyoruz

zeki demir zekizeki2011 at operamail.com
28 Mar 2011 Pzt 23:22:09 EEST

Anlaşıldı benim hakaret ettiğim falan yok hakaret olarak algılandıysa
özür dilerim ben kendim listeden çıkıyorum sizin atmanıza gerek yok.

Anayasa'nın 24. Maddesi[1] der ki:

VI. Din ve vicdan hürriyeti

MADDE 24.– Herkes, vicdan, dinî inanç ve kanaat hürriyetine sahiptir.

14 üncü madde hükümlerine aykırı olmamak şartıyla ibadet, dinî âyin ve
törenler serbesttir.

Kimse, ibadete, dinî âyin ve törenlere katılmaya, dinî inanç ve
kanaatlerini açıklamaya zorlanamaz; dinî inanç ve kanaatlerinden dolayı
kınanamaz ve suçlanamaz.

bahsi geçen 14. madde:

III. Temel hak ve hürriyetlerin kötüye kullanılamaması

MADDE 14.– (Değişik: 3.10.2001-4709/3 md.) Anayasada yer alan hak ve
hürriyetlerden hiçbiri, Devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez
bütünlüğünü bozmayı ve insan haklarına dayanan demokratik ve lâik
Cumhuriyeti ortadan kaldırmayı amaçlayan faaliyetler biçiminde
kullanılamaz.

Anayasa hükümlerinden hiçbiri, Devlete veya kişilere, Anayasayla
tanınan temel hak ve hürriyetlerin yok edilmesini veya Anayasada
belirtilenden daha geniş şekilde sınırlandırılmasını amaçlayan bir
faaliyette bulunmayı mümkün kılacak şekilde yorumlanamaz.

Bu hükümlere aykırı faaliyette bulunanlar hakkında uygulanacak
müeyyideler, kanunla düzenlenir.

Böyle bir terbiyesizliğin cezasız kalmaması taraftarıyım.

Bu tavır başka e-posta ve kimlikler üzerinden devam ederse de bu
şahıs hakkında Türk Ceza Kanunu'nun ilgili maddeleri uyarınca hakaret
davası açılması gerekliliği kanaatindeyim, üzerime düşen herhangi bir
şey olursa da (tanıklık v.s.) yapmaktan çekinmeyeceğimi belirtirim.

[1] http://www.anayasa.gen.tr/1982ay.htm

--
Serdar Dalgıç <serdar at pardus.org.tr>

Pardus GNU/Linux İşletim Sistemi