[Pardus-kullanicilari] Acil Yardım

Ismail SEZEN sezenismail at gmail.com
15 Mar 2011 Sal 23:52:24 EET

2011/3/15 <romantik0975 at mynet.com>

> 2-)disk yönetimini açıyorum C yi tek birim olarak algılıyor. ( Windows yok!
> )

Öncelikle Windows' un uçup uçmadığını anlamaya çalışalım. Yazdıklarınızdan
bir şeyleri tam kestirmek biraz zor. Şu anda pardus'un işlevsel olarak
kurulu olduğunu varsayıyorum. Dolphin dosya yöneticisini açtığınızda sol
taraftaki "Konumlar" listesindeki "Kök dizin" 'e tıkladığınızda, karşınıza
gelen klasör listesinde "media" isimli dizine tıklayın. Bu klasör altında
hangi klasörler var? İsimleri nelerdir? Klasörlerin içerisine bakın, ve
içinde "Program Files" isminde klasör var mı, bakın. Eğer varsa bu
muhtemelen kaybettiğinizi düşündüğünüz windows klasörüdür.

> 4-) tekrar Windows yüklemek için ne yapmam lazım?

Eğer kurulu olan Pardus üzerine tekrar Windows yüklerseniz; Windows,
Pardus'un açılış yöneticisini silecek ve yerine kendi açılış yöneticisini
kuracaktır. Yani kurmuş olduğunuz pardus'e geçici bir süre
ulaşamayacaksınız. Tekrar ulaşmak için Pardus' ün açılış yöneticisini
yeniden el ile yapılandırmanız gerekecek. Deneyiminize göre 2011' de grub
kurtarmak oldukça yorucu bir süreç olabilir sizin için.
( Bknz. Canberk DEMİRDELEN grub macerası -
http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/2011-March/066391.html )

Eğer yanlışlıkla windows'u silmediyseniz ve hali hazırda kurmuş olduğunuz
Pardus' dan mamnun değilseniz, nacizane tavsiyem, Windows kurulum CD'nizi
takıp başlangıç onarma seçeneğini kullanmanız. Bu mevcut kurulu olan windows
işletim sisteminizi koruyarak, kendi açılış yöneticisini yeniden yükler.
Ardından tekrar Pardus 2011 kurabilirsiniz.

--
 İsmail SEZEN
    Physicist