[Pardus-kullanicilari] grub nasıl (BUDUR)

Canberk Demirdelen divemaster at istanbul.com
14 Mar 2011 Pzt 21:33:04 EET

Sayın İsmail Sezen;
Bu sorunu kafaya taktım ve inanın bana son 3 saat içerisinde 4 kez 2011
kurdum.
daha evvelki yazıları takip etiyseniz, naghtly ile değil 2011 sürümü ile
kurdum pardus u..
ve verdiğiniz likteki söylenenleri aynen uyguladım.
amacım,  pardus kurulu iken mbr yok olunca nasıl geri getirileceğini
bulmak idi. sonucta mis gibi herşeyi hazır pardus umu kaybettim ve
olmamalı diyerek üzerine gittim. kurup kurup mbr yi mbrfix ile sildim.
her söyleneni tek tek denedim.

ve sayenizde oldu. şükürler olsun..

bu arada   "  root (    +  tab  "    komutu falan iş görmüyor (yada
bende görmedi). herkesin bilgisine..

tüm ilgilenen paylaşımcılara sonsuz teşekkürler ederim.

grub kurmak İsmail beyin verdiği linkteki gibi Sn. Onur Küçük'ün
belirttiği yoldan oluyor.

http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/2011-February/065640.html

  [Pardus-kullanicilari] Grub sorunu

*Onur Küçük* onur at pardus.org.tr
<mailto:pardus-kullanicilari%40pardus.org.tr?Subject=Re%3A%20%5BPardus-kullanicilari%5D%20Grub%20sorunu&In-Reply-To=%3C20110213170814.8c3596bb.onur%40pardus.org.tr%3E>
/13 Şub 2011 Paz 17:08:14 EET/

    * Önceki mesaj: [Pardus-kullanicilari] Grub sorunu <065639.html>
    * Sonraki mesaj: [Pardus-kullanicilari] Grub sorunu <065646.html>
    * *Mesaj sıralaması:* [ tarih ] <date.html#65640> [ thread ]
      <thread.html#65640> [ konu ] <subject.html#65640> [ yazar ]
      <author.html#65640>

>/ Arkadaşlar Wİndowsu kurunca grub gitti, 2009 sürümünde CD takınca
/>/ tekrar yükleniyordu ancak 2011 de bu özellik yok grubu tekrar geri
/>/ nasıl getirebilirim.
/
 Kurulum CD si ile açılış yapıp komut satırına geçin,

 grub --no-floppy

 ile grub komut satırına gelin, burada

 find /etc/pardus-release

 yazdığınızda size

 (hd0,5) /etc/pardus-release

  gibi bir çıktı verecek, burada hd sabit disk demek, 0 sizin ilk
diskiniz anlamına geliyor, 5 de 6. disk bölümünde olduğunu söylüyor,
yani sisteminizde /dev/sda6 ya kurulu ise (hd0,5) gelecek

 Burada grub yazmak için

 root (hd0,5)
 setup (hd0)
 quit

 komutlarını vererek sda6 da kurulu olan sistem için birinci diskin
başına grub yaz demiş oluyorsunuz.

Tekrar Tekrar ilgilenen herkese sonsuz teşekkürler..

Tüm paylaşımcılara saygılar..

--
   Canberk Demirdelen

Ismail SEZEN yazmış: