[Pardus-kullanicilari] Farklı masaüstü ortamlarına geçiş nasıl oluyor ?

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
12 Mar 2011 Cmt 00:15:44 EET

On Thu, 10 Mar 2011 13:16:47 -0800 (PST)
Orkun <coskuno_99 at yahoo.com> wrote:

> Bildiğimiz gibi Çanakkale Üniversitesinden arkadaşlarımız, Çomak
> projesi ile KDE den farklı masaüstlerini Pardus a entegre
> ediyorlar.Şu ana kadar LXDE li ve Enlightenment lı masaüstlerini
> çıkardılar. Benim sorum biraz genel kültür için. Bir dağıtımın farklı
> masaüstü ortamlarını kullanabilmesi için neleri değiştirmek gerekir ?
> Ben açıkçası bu işin şu şekilde oldunu düşünüyordum, tüm paketler ve
> başka daha bir sürü şey elden geçirilecek yeni masaüstü ortamına
> uydurulacak gibi. Ancak sanırım bu iş bu şekilde yürümüyor. Bir
> arkadaşımız açıklayabilirse çok sevinirim.

 Tüm paketlerin elden geçirilmesi gerekmiyor, sadece gerekli olan
masaüstü ortamının paketlerinin yapılması. Bu paketler yapılırken de
Pardus'a özgü seçimler yapılması, varsa eksik araçların tamamlanması
(giriş yöneticisi gibi) ya da mevcut araçların bu masaüstü ortamlarında
çalışmıyorsa çalışır hale getirilmesi (kaptan, açılış yöneticisi vs.).

 Şu anda örneğin 2009 altında Enlightenment, Lxde vb. ortamlar zaten
mevcut, isteyen kurup kullanabilir, ancak Çomak ekibinden beklediğimiz
bu ortamlar için gerekli olan başka yazılımlar varsa onların
paketlenmesi, mevcut paketlerde yapılması gereken değişiklikler varsa
diye gözden geçirilmesi, kaptan vb. araçların bu ortamlar altında
işlevlerini eksiksiz yerine getirmesi.

 Projenin ana amacı aslında depomuzda bulunmayan GNOME ailesinin
paketlenmesi ve toparlanması, son konuşmalarımıza göre 2 ve 3
sürümlerinin paketlenmesi düşünülüyor ancak takvimi henüz belli değil,
Nisan'dan sonra belli olacak.