[Pardus-kullanicilari] camia cami cem'

Ismail SEZEN sezenismail at gmail.com
11 Mar 2011 Cum 10:56:59 EET

2011/3/11 Mucibirahman İLBUĞA <mucip.ilbuga at gmail.com>

> Selamlar,
> Elektronik sözcüğünün Türkçesi vardı da mı kullanmıyoruz?!... Bu dediğiniz
> "Radyo gavur icadıdır! Kullanmayalım!" demeye benziyor :)
>
> Ama şahsen be "elmek" yerine e-posta demeyi tercih ediyorum... Çok daha
> mantıklı görünüyor...

Buradaki vurgulamak istediğim nokta Elektronik kelimesi değil. Siz de bunu
farkındasınız. :) Sizinde kullanmayı arzu ettiğiniz üzere, e-posta varken,
muhtemelen TDK'daki uzun düşünme süreçleri sonucunda ortaya çıkmış olması
muhtemel, hiç bir Türkçe köken ile bağlantısı olmayan "elmek" kelimesine
karşı hiç bir önyargı yokken camia kelimesine "Türkçe değil" diyerek
önyargılı yaklaşıldığının söylenmesi. Yani "Camia" kelimesine mesafeli
yaklaşılmasının asıl sebebi, yabancı kaynaklı olmasından değil, kişilerin
politik ve dinsel görüşleri ile şekillenmiş anlayış sınırlarının dışında
kalmasıdır. Bunu yadırgamıyorum; çünkü aynı sınırlar herkes için olduğu gibi
benim içinde geçerlidir. Bu arada Hasan Bey'e bu soruyu yöneltirken Bülend
Bey'in uzlaşmaz tavır içindeki gereksiz e-postasını onayladığım
düşünülmesin. Konu kapanmaya yüz tutmuşken, geç okuduğu iletiler neticesinde
rahatsız olan benliğini yatıştırmak için listeye gönderdiği ileti bencede
nahoş ve gereksizdir.

Bu arada ben de e-posta kullananlardanım :))

--
 İsmail SEZEN
    Physicist