[Pardus-kullanicilari] camia cami cem'

Husrev Ozayman husrev at ozayman.com
11 Mar 2011 Cum 10:39:04 EET

2011/3/11 Mucibirahman İLBUĞA <mucip.ilbuga at gmail.com>:
> Selamlar,
> Elektronik sözcüğünün Türkçesi vardı da mı kullanmıyoruz?!... Bu dediğiniz
> "Radyo gavur icadıdır! Kullanmayalım!" demeye benziyor :)

Camia kelimesinin eski olduğunu ve topluluk kelimesinin daha yeni
olduğunu söylemiştiniz. Yani bir aralar insanlar "Camia'nın Türkçesi
var da mı kullanmıyoruz?" diyormuş, biri çıkmış "Ben yaptım oldu"
demiş :) Aynısını elektronik için niye yapmayasınız. İlla elektronik
olmak da zorunda değil, "digital" kelimesinin karşılığı olan "sayısal"
kelimesi de bence bu durumda istenen manayı karşılıyor :)

> Ama şahsen be "elmek" yerine e-posta demeyi tercih ediyorum... Çok daha
> mantıklı görünüyor...

Elmek kulağa daha hoş geliyor ve söylenmesi daha kolay olsa da,
e-posta genelde yaygın olduğu için ben de onu tercih ediyorum. Yoksa
elmek popüler olsa "e-posta da ne be?" derdim yani :)

Hem bir soru daha "e-posta" diye mi telaffuz ediyoruz "i-posta" diye mi :)

Saygılarımla

Hüsrev :)