[Pardus-kullanicilari] Camia mı Topluluk mu?

zeki demir zekizeki2011 at operamail.com
10 Mar 2011 Per 22:49:23 EET

 Camia mı Topluluk mu?

Osmanlıca-Türkçe sözlük
Kullanılmakta olan bazı kelimeler ve anlamları;
camia=topluluk
cem=toplama
cami=toplayan
icmal=özetleme
cemaat=gayeleri bir olan topluluk
cemiyet=toplum

Topluluk : top-lu-luk : toplu=derli : der-le-mek=bir araya toplamak :
der~dor(doru~doruk:duru)~dop~doplu~toplu~topluluk
doru=kızıl kahverengi~doruk~zirve:duru=berrak,şeffaf

topluluk; toplanma, bir araya getirme, bir çatı altına
toplama~toplantı,~halka açık yer~ derlitopluluk

camia=the community=aynı yerde veya aynı şartlar altında yaşayan insan
topluluğu

Çıkarsamalar:

Camia için;

Topluluğun toplanacağı bir yere ihtiyacı var. Bu yer halka açık olmalı.
Bu aynı zamanda her durumda açıklığı da getiriyor.Panel,seminer,zirveler
geçekleştirmeli.
İnanları bir fikir etrafında toplamalı, aynı yerde veya aynı şartlar altında yaşayan insanlar olmalı.
Genel bir yer, zaman, mekan tasavvuru getiriyor.

Topluluk için;

Topluluğun bir mekana; toplanacağı bir yere ihtiyacı var. Bu yer halka
açık olmalı.
Bu aynı zamanda her durumda açıklığı da getiriyor.Panel,seminer,zirveler
geçekleştirmeli.Bu bakımdan mali kaynağa
ihtiyacı var.İnsanları bir fikir etrafında toplamalı,topluluğu
oluşturanlar farklı bir bütünün parçaları olabilir.
Genelden ziyade daha özelleştirilmiş çatı altında bir yere, belli bir
zamana ihtiyacı var.
Camiadan en önemli farkı farklı eğitim seviyesi,yaş durumu,cinsiyet
durumu,bilgi seviyesi, aynı yerde yaşama
şartı gibi durumların daha hafifletilmiş olduğudur.Mali açıdan da topluluk faaliyetlerinin kurum tarafından
desteklenmesi gerekiyor.

Toluluk=hafifletilmiş camia denebilir.

camia dağıtımı ~ topluluk dağıtımı ~ toplulukiçin dağıtımı ~
özgürlükiçin dağıtımı ~ çomak dağıtımları

İstanbul ve Ankara hatta Çanakkale için camia tamamdır, değilse topluluk lafı geçerli oluyor. Bu nedenle de camia içinde belli
lokasyonlar için mali desteğin sürdürülebilir olamayacağı tahmin
edilebilir.Mali destek topluluk çalışmalarında harcanırsa değerini
bulur.
Yalnız bir topluluk dağıtımı genişletilebilir bir yapıya sahip olabilir.

Camia dağıtımı sadece bir dağıtım oluşturmayı hedefliyorsa bunu
başarıyla yapan birçok dağıtım var. Pardus mesela.
Pardusun camia dağıtımından ayrı geliştirileceğini farz ediyorum.
Değilse diğer dağıtımlarda başarılı işler yapabiliyor.
Camia dağıtımı bir topluluk dağıtımı olmak isterse iyi bir dağıtımdan
ziyade eğitici öğretici çalışmalarıyla topluluğu geliştirmeye
büyütmeye odaklanmalıdır.Bu dağıtımlar içinde birinci olmanın yanında
hedef olarak daha çok kişinin katılım sağlayacağı bir
topluluğa hitap edebilir.

Pardus GNU/Linux İşletim Sistemi

--
http://www.fastmail.fm - The way an email service should be