[Pardus-kullanicilari] Kurulum arayüzünün kolaylaştırılması

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
10 Mar 2011 Per 20:50:20 EET

Arkadaşlar
2006 dan 2009 sonuna kadar kullandığımız Disk bölümleme, kurulum işini basit
anlaşılır şekilde ve de birincil uzatılmış (msntıksal) bölüm ayrımı yapmadan
gerçekleştiren yalı ya basitliğinden dolayı alışmıştık. Eski yalıya daha
bigii kullanıcılar için gelişmiş RAID ve LVM ilave olunursa kısa  yoldan
çözüm bulunmuş olur. Yeni yalı ve Yeni Partition manager ile uzatılmış
bölüme kurulum için sağ elle sol kulak göstermek ve hatta sağ elle kafayı
dolaşıp yine sağ kulağa ulaşmak uğraşısından da kendimizi soyutlamış oluruz.
Uzatılmış bölüme boş ve ext3 ve ext4  formatlı değilse kurulum yapmak 9
takla atmaya benziyor veya bana 9 takla attırdı.Birincil bölümler kurulum
ise hiç uğraştırmıyor. Eski Partition manager Yalı kombinasyonunda ister
birincil ister uzatılmış isterse bu bölümler farklı formatta olsun seçip
direk kuruluma geçebiliyoruz.Belki fazla eski kafalı yeniliklere hızlı
entegre olamıyor olabilirim ama 2011 deneme Nightly,alpha,beta,RC
sürümlerinden en az 60 kurulum yaptığım halde 2011 yalı kurulum işlemlerine
ısınamadım.İyi günler.