[Pardus-kullanicilari] Camia dağıtımı

selim ok selimok at gmail.com
9 Mar 2011 Çar 23:10:30 EET

2011/3/9 Ismail SEZEN <sezenismail at gmail.com>

> Kaç kişi mesela? Tahmini minimum rakam? Böyle bir işin sürdürelebilirliği
> için gerekli gönüllü geliştirici sayısı? Benim böyle bir rakam tahmini
> hakkında hiç bir fikrim yok.

 Bunu sayilarla ifade etmek belki o kadar da dogru olmayabilir ama aklima
gelmeyen önemli bir detay yoksa, söyle bir rakam ortaya atabilirim.

En az 10-15 kadar sürekli ve düzenli olarak bu dagitimla ilgilenecek, özel
degisiklikleri uygulayacak, depolarin, sunucularin bakimini üstlenecek bir
gelistirici grubu gerekiyor. Baslangic icin 30-50 kadar da elinden
geldigince destek verecek gelistiricinin olmasi sürdürülebilir olmasi icin
gereken rakam bence. Ama bu rakamlar cok göreceli. Neden derseniz nitelik
nicelikten üstündür, biri cikar 10 kisinin yapacagi isi yapar, digeri destek
olacagina köstek olur vb. Yani bu konularda ahkam kesmek aslinda pek dogru
degil.

Iyi calismalar,
Selim

--