[Pardus-kullanicilari] x86_64 Skype

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
7 Mar 2011 Pzt 19:14:42 EET

07 Mart 2011 16:55 tarihinde Ali Cengiz Kurt <alicengizkurt at gmail.com>yazdı:

> Benim sorum teknik bir cevap aramaktı. Lütfen başka yönlere çekmeyin. Ben
> Pardus'u 2007 yılından beri kullanıyorum. Memnunum. Ufak tefek sorunlarla
> kullanmaktan hiçbir zaman vazgeçmeyeceğim.
> Devel deposu bir test deposu değildir diye biliyorum. Skype kurmaya
> çalıştığımda kütüphane paketlerinin halen depoda olanlarının hep iki üst
> yayımı isteniyor. Bunlar test deposunda bile yok. Bu nedenle bağımlılıklar
> kurulamıyor. İyi çalışmalar.

Ali bey sizin söylediklerinizden tecrübeli bir kullanıcı olduğunuzu
anlıyorum. Bu nedenle 2011 64 bit üzerinde skype kullanmak için şöyle yapın.

http://packages.pardus.org.tr/pardus/2011/devel/x86_64/

adresine gidin. skype paketini indirin ve komut satırından kurmaya çalışın.
sizden bağımlılık isteyecek. isteyeceği her bir bağımlılık yukarıdaki
adreste mevcut.
biraz sabırla her birini yukarıdaki adresten elle indirip kurun. yaklaşık
15-16 paket kuracaksınız. benim komut satırı şu bağımlılıkları [1] söylüyor
:)
ayrıca bu bağımlıklar da başka bağımlılık isterse onları da kurmanız
gerekecektir. tahminim sorun çıktığında pisi history ile sistemi eski haline
getirebilirsiniz...

[1] zlib-32bit glib2-32bit libXi-32bit libSM-32bit libXv-32bit libv4l-32bit
libICE-32bit libX11-32bit libXext-32bit alsa-lib-32bit freetype-32bit
libXrandr-32bit libXrender-32bit
fontconfig-32bit libXScrnSaver-32bit pulseaudio-libs-32bit