[Pardus-kullanicilari] Dizin sıkıştırmak

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
7 Mar 2011 Pzt 09:26:56 EET

2011/3/7 Serdar Özgür <vefaliserdar at gmail.com>

> İyi günler olsun.
>
> Emre bey, aydınlatıcı yanıtlarız için teşekkürler.  Yazdıklarınızdan
> anladığım kadarıyla işlem sonucunda şifrelenmiş ve dikte yer kaplayan extra
> bir dizinimiz oluyor ve disk alanından kazanmıyoruz. Peki bu durumda hem
> dizinin içeriğini koruyup hem de disk alanından kazanacağımız bir yöntem var
> mı?

Hayir dizin degil, dosyaniz oluyor. Bir nevi rar veya zip dosyasi gibi
dusunun. Ama sıkıştırma yerine şifrelenmiş oluyor. Sanırım rar programı ile
hem sıkıştırılmış hem şifrelenmiş bir dosya yaratabilirsiniz ama komut
satırından çalışıyor sanırım.

Bir de ark programının opsiyonlarında bu tip özellikler olabilir, bakmanız
lazım.

Linux'ta dizinleri olduğu gibi şifreyelen encfs gibi altyapılar mevcut. Bu
şekilde kullanıldığında dosyalara aktif erişim de mümkün oluyor yani
dosyadan çıkarma falan gerekmiyor, olduğu gibi kullanıyorsunuz ama başka
kullanıcılar okuyamıyor, okusalar da içeriğini göremiyorlar. Bunun
Pardus'taki desteği ne durumda şu anda bilemiyorum.

Sıkıştırma ise ayrı bir konu, fusecompress compfused gibi alternatifler
duydum ama diskler artık eskiye göre ucuz olduğu için pek kullanma
geliştirme veya Pardus'a ekleme konularında geliştirme yapılıyor mu
bilemiyorum.

Sıkıştırma önemli değilse truecrypt gibi bir çözümü kullanmak da ilginç
olabilir.
--
Emre