[Pardus-kullanicilari] çöp kutusu

Hasan BEKTAŞ hasbektas at hotmail.com
4 Mar 2011 Cum 01:05:23 EET

Merhabalar,

Dolphin penceresinin alt alta sol kısmında sıralanan Ev dizini, Müzik,
indirilenler... çöp kutusu ve benzerlerinden "çöp kutusu'nun" içini
boşaltacakken kendisini silmişim.  Geriye nasıl getirebilirim?
Hani samanlıkta iğne arama misali epeyce uğraştım, parduswikide
aşağıdaki tür bir bilgiye ulaştım ama bu masaüstündeki çöp kutusu ile
ilgili ki masaüstündeki çöp kutusu yerinde duruyor..

Çöp simgesini geri getirmek

Çöp kutusunu sildiyseniz geri getirmek için aşağıdaki adımları takip
ediniz.
1. Masaüstüne sağ tıklayıp yeni metin dosyası oluşturun.
2. Bu metin dosyasının adını trash.desktop koyun ve masaüstüne
kaydedin.
3. Oluşan “trash” isimli dosyaya sağ tıklayıp KWrite vb. bir düzenleyici
ile açın.
4. İçine şunları yazın:
[Desktop Entry]
Encoding=UTF-8
Name=Trash
Name[tr]=Çöp
Comment=Contains removed files
Comment[tr]=Silinen dosyaları içerir
Icon=user-trash-full
EmptyIcon=user-trash
Type=Link
URL=trash:/
OnlyShowIn=KDE;
5. Kaydedin.
6. Masaüstünde ~ ile biten bir dosya oluşmuş olabilir. Bu bir yedek
dosyasıdır, silebilirsiniz.
7. “Çöp”ünüz hayırlı olsun!

İşe yarayacaksa deneyeyim.

Hasan