[Pardus-kullanicilari] Ağdan NFS Üzerinden Boot Eden Pardus

Erkan Altan ealt78 at gmail.com
3 Mar 2011 Per 19:32:41 EET

Merhaba,

> Daha hizli olmasi icin bir sebep goremiyorum dogrusu. Bu hizda
> calisacaktir. Su anda /nfsroot icinde yeni bir Pardus kurulumunun tum
> dizinleri bulunmakta mi? (/nfsroot/etc /nfsroot/var /nfsroot/tmp
> /nfsroot/usr /nfsroot/lib vs. gibi)

> Yeniden bir initramfs olusturmak gerekip gerekmedigine emin degilim
> dogrusu. Ama bu bilgisayarin DHCP'den alacagi IP'yi statik hale getirirseniz
> iyi olur, ayrica ust adimda yaptiginiz sifir Pardus kurulumuna bence IP'yi
> statik olarak atayin ve DHCP'nin verecegi ile de ayni olsun.  Boylece boot
> esnasinda dhcp'ye tekrar sormaya gerek kalmaz.

Mevcut initramfs'i kullanmam yeterli olacak sanırım.

Mevcut initramfs ile sistemi initramfs içinde düzgün boot etmeyi başardım.
Ya da en azından çalışan bir root konsoluna ulaştım. Burada baktığımda
ifconfig komutu herhangi bir sonuç döndürmüyordu. ifconfig eth0 10.10.10.10
up gibi komutlar da çalışmıyor dolayısıyla ağ bağlantısını aktif edemedim.
Sanki işletim sistemi ağ kartını hiç tanımamış gibi geliyor bana. Ama emin
değilim.

> dedigim gibi bence gerek yok tekrar initramfs yapmaya.

> normal kernel ve initramfs kullanin ve yukardaki append satirina mudur=thin
> eklemeyi unutmayin?.

Sizin bahsettiğiniz şekilde thin eklediğimde sistem sanırım ağ erişimini
sağlayamadığı ve dolayısyla nfs üzerinden kökü mount edemediği için sistem
boot etmiyor.

> Normal Pardus kurulumunda bu dosya gerekli degilse ve yoksa, o zaman sizin
> yeniden initramfs yaratmaniz belki kafayi karistirmis olabilir. Dedigim gibi
> deneyin bir de.

Dediğiniz gibi orjinal initramfs ile sorunlar azalmış gibi gözüküyor.
Normalde initramfs ile boot etmiş konsolda ifconfig komutunun çıktı vermesi
ya da statik ip atayabilmesi gerekmez mi? Bunu yapabilseydim nfs üzerinden
mount edip edemediğimi deneyecektim. Bu initramfs açılırken aldığı ipyi
dhcp'den aldığı ip ile nasıl aynı yapabilirim?

Bu işlemi tamamladıktan sonra bir doküman yazmam faydalı olacak sanırım.

Yardımlarınız için teşekkürler.