[Pardus-kullanicilari] Aşırı ısınma

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
25 Oca 2011 Sal 15:29:21 EET

Merhaba,

24 Ocak 2011 23:02 tarihinde Zafer OSMANOGLU <zosmanoglu at gmail.com> yazdı:

> Arkadaşlar dizüstü bilgisayarım Pardus 2011 de işlemci sıcaklığı 74
> dereceye kadar çıkıyor oysa windosta 55 i yukarı çıktığını görmedim. Ayrıca
> batarya pardus ta 1,5 saat dayanırken windosta 2 saat 20 dakika dayanıyor.
> Çözümü varmı.....

dizüstü sistemimi kullanırken kpowersave ayarlarındaki profillerde işlemci
sekmesinde 2009 için kullanıcı düzeyi seçtiğimde
işlemci kullanımı ve buna bağlı ısınma çok güzel kontrol ediliyordu.
centrino 1.86 ghz işlemci 0.7-1.86 ghz arasında sistemin
ihtiyacına göre speedstep ile hızını değiştiriyordu. bir şey yapmadığımda
hemen hızını düşürdüğünde sıcaklık 40-50 dereceye
tam güç kullandığımda ise 65-75 dereceye çıkıyordu.

2011'de yeni kde'de güç profillerinde fazla detay yok. sadece işlemcinin güç
tasarrufunu etkin yapabiliyoruz ama bu da işe yarıyor.

bahsettiğim ayarları bir karıştırın. ayrıca Süleyman beyin dediği gibi
nepomuk endekslediğinde çok yükleniyor...