[Pardus-kullanicilari] Ekran Karti Problemi

Serdar Dalgıç serdar at pardus.org.tr
23 Oca 2011 Paz 16:03:05 EET

On Sun, 23 Jan 2011 15:28:16 +0200
"Adil ALPMAN" <adil at alpman.net> wrote:

> Merhaba;

Merhabalar;

> Dun bilgisayarima Pardus 2011 kurdum.
>
> Ilk defa bir linux 5+1 ses kartimi tam olarak tanidigi ve tum
> hoparlorlerimden ses alabildigim icin mutlu oldum. Ancak kurlumda Yali'nin
> basinda pardus bana NVidia GeForce FX5500 chipsetli ekran kartim icin boyle
> bir kart buldugunu, bunun icin ozel (sinirli lisansli) suruculeri yukleyip
> yuklemek istemedigimi sordu.

Herhalde buna hayır demişsiniz ki;

> Ancak simdi Pardus 2011 icinde Nvidia Settings'e girmek istedigimde
> http://img412.imageshack.us/img412/930/screenpaf.jpg adresindeki hatayi
> aliyorum ve ekran cozunurlugumu pardus un kurulumdan sonra lik calistirmada
> atadigi 1024*768 in uzerine cikaramiyorum...

Açık kaynaklı sürücüleri (muhtemelen xorg-nvidia-nv) yükleyip
nvidia-settings'i kullanamamanıza neden oluyor (ki bu normal davranış,
kapalı sürücüleri kullanmıyorsanız kapalı sürücü yapılandırma
programından da bir ayar yapamazsınız.)

Sistem Ayarları -> Ekran -> Boyut (Size & Orientation)dan daha yüksek
bir çözünürlük seçemiyor musunuz?

Aynı problemle yine Sistem Ayarları -> Ekran -> Ekran Kartı (Video
Driver) seçeneğinden özel (kapalı kaynak kodlu) sürücüleri seçtiğinizde
de karşılaşıyor musunuz?

--
Serdar Dalgıç <serdar at pardus.org.tr>