[Pardus-kullanicilari] Fwd: Pardus 2011 grub sorunu

umut muslu umuslu at gmail.com
21 Oca 2011 Cum 21:07:02 EET

---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
Kimden: umut muslu <umuslu at gmail.com>
Tarih: 21 Ocak 2011 15:56
Konu: Pardus 2011 grub sorunu

Sony Vaio dizüstü bilgisayarıma Pardus 2011 kurdum.
Öncelikle emeği geçen herkesi kutluyorum. Çok güzel bir çalışma oldu, zaten
izliyordum.
Bilgisayarım 4 bölümden oluşan bir yapıya sahip:
sda1=Recovery (Win 7'den kalma bölüm)
sda2=System Reserved (Win 7'den kalma bölüm)
sda3=274 G Depolama (Win 7 kurulu)
sda4=31 G Depolama (Pardus Kurumsal 2 Beta 2 kurulu)

Pardus 2011 kurduğumda son aşamada (kullanıcı ve root şifresi belirlenen
bölümden önce)
siyah ekranda grub yazan bölümde takıldı. Anladığım kadarıyla grubun
kurulacağı diski elle girmemi istiyordu.
Evdeki diğer bilgisayardan grub bilgimi tazeleyerek grubu disklere sırasıyla
kurmaya çalıştım.
Ama hiçbiri olmadı. Başka bir çare olarak Pardus 2009.1 kurulan cd'si ile
sistemi kurtar seçeneğinden grubu yeniden kurdum.
O şekilde dizüstü bilgisyarı açtığımda grubta sadece Pardus 2011 seçeneği
vardı.
Sorunu Pardus 2011 içinden halletmeye çalıştım. İlkönce menu.lst dosyasına
"title   Win 7
rootnoverify  (hd0,2)
makeactive
Chainloader +1"
satırlarını ekledim, makinayı kapatıp açtığımda gruba eklediğim "win 7"
geldi ama makinayı win 7 seçeneği ile açmak
istediğimde yine açılmadı. Tekrar Pardus 2011'e döndüm, araştırmalara devam
ettim.
GParted programı ile diskimi incelediğimde winlerin bulunduğu disk
bölümlerinin "bilinmeyen dosya sistemi" ve
bağlanmamış olduklarını (media dizini altında hiçbir diskin bulunmadığını)
gördüm.

Yani sonuçta Win 7'e giremiyorum.

Yardımcı olursanız sevinirim...