[Pardus-kullanicilari] Paruds 2011 Ekran kartı sürücüsü etkinleştirmek

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
21 Oca 2011 Cum 20:44:18 EET

21 Ocak 2011 20:23 tarihinde Özkan Sürücü <ozkans892 at gmail.com> yazdı:

> Merhaba

Merhaba,

> arkadaşlar bu akşam Pardus 2001 ile tanıştım. Ancak ufak bir sorum
> olacaktı. Depodan Ati-fglrx sürücülerini indirip kurdum.

Ancak  yönetim panelinde monitör den driver a geldiğim zaman indirdiğim
> sürücü yerine 3 tane seçenek gördüm.

Burası kullanıcının kolayca sürücü tercihi yapabileceği bölümdür.
Kurduğunuz, AMD tarafından sağlanan kapalı kaynak sürücüyü kullanmak
istiyorsanız "Kart üreticisinin sunduğu sahipli sürücüyü kullan" seçeneğini
aktifleştirin.

> Birde mübtelası olduğum sistem isimli bilgisayarıma benzer simgede yok.

Bahsettiğiniz uygulama sysinfo. Bu paket sisteminizde kurulu değilse
kurabilir ve kullanabilirsiniz. Fakat uygulamanın desktop
dosyasında /usr/share/applications/kde4/sysinfo.desktop

NoDisplay=true

değeri var. Bu menüde görünmesini engelliyor. Bu neden gerekli görülmüş
bilmiyorum. Bir hata olduğunu düşünüyorsanız bildirebilirsiniz [0]. Veya
kolayca bu dosya masaüstünüze veya menüye taşıyıp düzeltme
yapabilirsiniz. NASIL:Çöp, Sistem ve Ev simgelerini geri getirme'de [1] bu
konuda yardımcı olacaktır.

> Kurduğum sürücüyü nasıl etkinleştirebilirim ve 3D desteği geldiğini nereden
> görebilirim. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Önceki mesajda anlatılmış.

[0] http://hata.pardus.org.tr
[1]
http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:%C3%87%C3%B6p,_Sistem_ve_Ev_simgelerini_geri_getirme