[Pardus-kullanicilari] Pardus ve harici HDD

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
9 Oca 2011 Paz 21:10:02 EET

On Sun, 9 Jan 2011 20:34:19 +0200
Serdar Özgür <vefaliserdar at gmail.com> wrote:

> İyi pazarlar olsun.
>
> Pardus 2009.2'de kullandığım disk alanı fazla olmadığı için ( 29 GB )
> harici HDD  kullanmaktayım.
> UPS kullanmama karşın Pardus altında harici HDD çalıştırdığım anda
> meydana gelebilecek bir elektrik kesintisi sırasında bu harici
> HDD'nin içindeki verilere bir şey olması konusu kafamı kurcalamakta.
> Gerçi UPS'im en az 10 dk. idare edebiliyor. Ve harici HDD'yi UPS ile
> entegre halde çalışır durumda kullanıyorum. Bu durumda herhangi bir
> elektrik kesintisi halinde harici HDD'yi nasıl güvenli kaldır deyip
> [...]

 Bilgisayarınızın içinde olan diskiniz ne kadar tehlike altındaysa
harici olarak bağladığınız diskiniz de (UPS'e bağlı olduğu için) aynı
seviyede tehlike altında. Bilgisayarınızı elektrik kesildiğinde
kapatıyorsanız harici diskiniz de bu kapanma sırasında sistemden
ayrılarak sağlıklı bir şekilde kapanacaktır.