[Pardus-kullanicilari] Kullanici Arastirmasina Katilim

Ilker BERKMAN iberkman at bahcesehir.edu.tr
4 Oca 2011 Sal 21:08:51 EET

>2011/1/4 Coskun AKTAS <CAKTAS at iaosb.org.tr>
>İnternet ortamında yapılacak bir ankette olsa güzel olmaz mı? Katılım daha
çok olur.

Internet ya da başka bir ortamda sorulacak anket sorularını planlamak için,
araştırmacının bir öngörüye sahip olması gerekiyor. Mevcut kullanıcılar
hakkında bazı öngörülerimiz olsa da, bunlar eksik ve hatalı olabilir. Odak
grup, yüzyüze derinlemesine görüşme olanağı sağladığından, bir öngörü
araştırması için daha uygun. Burada daha nitel bulgulara ulaşmayı
amaçlıyoruz.

Odak gruptan gelen bilgilerle, daha çok kişiye ulaşan ve daha doğru sorular
soran bir nicel araştırma daha doğru bir şekilde tasarlanacaktır.

Odak grup oturumunu, 2 saat civarında süren, 6-7 kişilik bir grupla
Pardus odağında gerçekleşecek bir sohbet olarak düşünebilirsiniz. Bunu
yüzyüze bir ortamda yapmak daha kolay ve verimli.

Eğer zaman ayırabilecekseniz, sizden çok şey öğrenebiliriz.