[Pardus-kullanicilari] kurumsal 2 eksiklik..

Mevlüt KOÇAK mevlut.kocak at artvin.gov.tr
25 Şub 2011 Cum 13:50:48 EET

Merhaba,

25.02.2011 09:41, Canberk Demirdelen yazmış:
> [...]
> bazı pdf dosyalarından yazılı satırı kopyalayabilirsiniz çünkü bu
> metin belgesinden çevrilmiştir. Bazılarında kopyalayamazsınız çünkü
> resim olarak düzenlenip pdf ye çevrilmiştir. fareyi tıkladığınızda tüm
> belgeyi seçer, satırı değil.. (şifrelenmişlerden bahsetmiyorum)
> işte bu, hazırlanış itibarı ile farklı dır.
> program örneklemesi ile anlatmak gerekirse,
> win de abbyy ile hazırlanmış bir pdf dosyası ile pardus da gimp ile
> hazırlanmış pdf dosyası farkını söylemek doğru olur. Bu dosyayı read
> etmek için windows karşılığı programa ihtiyac duyoyor malesef.. (

Şu konuda anlaşıyoruz ki, pdf formatında dosyayı oluştururken eğer resim
olarak oluşturmuş iseniz doğal olarak da metinleri seçmeniz mümkün
değil,  bu şekilde oluşturulmuş pdf dosyalarından metinlerin seçilemiyor
olması ise programların eksikliği değil.

Öte yandan şuda bir gerçek ki,  resim olarak taranan yazıların word,
open ofis gibi düzenlenebilir formatlara dönüştürülmesi işlemleri linux
sistemlerde windows sistemlerdeki kadar başarılı değil.