[Pardus-kullanicilari] Açık kaynak Linux sistemler kime hizmet ediyor?

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
24 Şub 2011 Per 08:46:27 EET

Piyasa talepler doğrultusunda şekilleniyor, ceren blgisayar ve bilgi
işlemleri linux tabanlı işletim sistemlerinde de çalışabilen K9 muhasebe
programının test sürümünü açıkladı. Kobiler penceresinden bakıldığında
Kurumsal veya Pardus kullanmaya başladıklarında ilk handikap ön büro
muhasebe sistemi akabindede genel muhasebe programlarını entegre ederek
çalıştıramamalarıydı. Bir  diğer açıdan baktığımızda CAD kullanan
mühendislerimiz sıkıntı çekiyorlardı ki Dünyada yaygın kullanıma sahip 2D ve
3D CAD program yazılım firması MacOs dan sonra Linux platformunda da
çalışacak sürümünü 2011 içiğnde piyasaya süreceğini İnternette dolaşırken
okumuştum. Doktorlarımız ve Avukatlarımız oldukça şanslı meslekleriyle
ilgili programlara ilk erişen ler oldular.Beş sene önce yukarda belirttiğim
piyasa arz/talep gelişimini hayal bile etmek mümkün değildi ve benim gibi
windowsdan başka işletim sistemi tanımamış son kullanıcı için Linux tabanlı
sistemler halk diliyle *öcüydü* . Şimdi güvenliğini ön planda tutan ister
son kullanıcı olsun ister kamusal kurum olsun isterse özel sektör firması
olsun linux tabanlı sistemlerle kendini güvenl ortama taşıyor.Bu taşınma
arttıkça özel yazılım firmalarıda linux tabanlı yazılımlarını piyasaya
çıkartmak zorunda kalacak. İyi günler.