[Pardus-kullanicilari] Açık kaynak Linux sistemler kime hizmet ediyor?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
23 Şub 2011 Çar 13:33:53 EET

2011/2/23 zeki demir <zekizeki2011 at operamail.com>

> Üreticilerin pisi paketi yapmasını beklemek bir açmazı meydana getiriyor.
> Üreticiler haklı olarak popüler dağıtımların paketlerini yapmak
> istemektedir. Bu paketler herkesin bildiği gibi rpm ve deb paketleridir.
> Mesaj atan arkadaşlarla fikrimiz burada ayrılıyor. Pardus sadece pisi
> paketlerini desteklediği için sadece Türkiye içi kullanıcılara şirketlere
> hitap ediyor. Lokal olamayıp deb yada rmp paketlerini destektekleseydi o
> zaman glabal anlamda pazar bulabilirdi.
> Bu yüzden bir şekilde pisi programı deb yada rmp paketlerini kurmayı
> [...]

Bir sirket kendi pisi paketini yapmak istiyorsa bir muhendisinin 1 gun hadi
bilemediniz 1 hafta calismasi yeterlidir. Pardus yayildikca o deb ve rpm
yapan sirketler de pek rahatlikla aaa Pardus da varmis diyip pisi paketi
yapabilirler. Pisi, prm ve deb karsilastirmasi yapmaya gerek yok, bu karar
yillar once verildi ve kendi paket sistemimizin (digerlerinden daha iyi
olan) gelistirilmesine karar verildi.

Zeki Bey kusura bakmayin ama "linux sadece hobi ve eglence maksadiyla
gelistiriyor" diyebiliyorsaniz  ben de sizin linux ekosistemi ve dunyadan
haberiniz yok diyebilirim.

Bu tip anlamsiz desteksiz yorumlar yapmadan once, Linux'un nerelerde
kullanildigini, kac milyar dolarlik sirketlerin, devlet kurumlarinin linux
kullandigini ve gelistirilmesine destek verdiklerini internette birazcik
arasitrma yaparak ogrenebilirdiniz.

bir kac ornek vereyim en iyisi:
- ABD Savunma Bakanligi (dunyanin en buyuk linux kurulumuna sahip kurulus
oldugu soylenir)
- Amerikan Denizaltilari
- Munih Belediyesi
- Ispanya, Fransa, Ingiltere gibi ulkelerde genel politika olarak
- Bir cok banka
- Google'in sunuculari (Goobuntu!)
- Google'in cep telefonu isletim sistemi olan Andoid
- IBM'in sirket ici sunuculari ve PC'leri
- Havayollarinin ucus eglence sistemleri
- Amazon
- Peugeot
- New York Borsasi
- Londra Borsasi
- CERN (hani su 10 milyar dolara malolan large hadron collider var ya
atomlari carpistirdiklari, onu da linux yonetiyor)
- NASA (su marsta dolasan rover'larda da linux var)
- vs. vs.

Masaustlerinde linux hala az pazar payina sahip olabilir, ama sunucu ve
kritik gorevlerde kullanilan sistemlerde cok buyuk pazar payina, haliyle de
kendine yatirilan milyonlarda dolarlik gelistirme butcelerine sahip.

--
Emre