[Pardus-kullanicilari] Ses yok

Serdar Dalgıç serdar at pardus.org.tr
20 Şub 2011 Paz 22:38:01 EET

On Sun, 20 Feb 2011 15:29:53 +0200
Zafer OSMANOGLU <zosmanoglu at gmail.com> wrote:

> Arkadaşlar 2011 32 bit sürümünü kurdum ancak ne yaptımsa ses gelmiyor. Oysa
> 64 bitte ses sorunu yoktu, sorun ne olabilir acaba.

Öncelikle kmix'ten sesin açık olduğundan emin olun (en deneyimli
kullanıcının başına bile gelen bir durum, kontrol etmekte yarar var)
akabinde ana kanalları değiştirmeye çalışın, kmix içerisinde kapalı
olabilecek kanalları kontrol edip seslerini açın.

Hala sorunu yaşamaya devam ediyorsanız ses kartınızın marka modelini

lspci  | grep -i aud

ile öğrenip bugzilla'dan (http://hata.pardus.org.tr) Donanım -> Ses
bileşenindeki hatalara bakın:

http://bugs.pardus.org.tr/buglist.cgi?query_format=advanced&bug_status=NEW&bug_status=ASSIGNED&bug_status=REOPENED&product=Ses%20/%20Sound&classification=Donan%C4%B1m%20/%20Hardware

bunlardan herhangi biri sizin karşılaştığınız sorunla alakalı olabilir
mi diye kontrol ettikten sonra daha önce karşılaşılmadığını
düşünüyorsanız yeni bir hata kaydı açabilirsiniz. (Donanım -> Ses
uygun bileşen olacaktır.)

Yeni açtığınız hata kaydına konsoldan

alsa-info --no-upload

komutunu verip /tmp/alsa-info.txt.oDaV2A75yK gibi bir adreste
oluşturulan dosyayı hata kaydına eklerseniz bize oldukça yardımcı olmuş
olursunuz.

--
Serdar Dalgıç <serdar at pardus.org.tr>