[Pardus-kullanicilari] Grub sorunu

Zafer OSMANOGLU zosmanoglu at gmail.com
14 Şub 2011 Pzt 08:27:56 EET

Burada bir özeleştiri yapmak istiyorum. Malesef 2011 bazı konularda 2009 u
fazlasıyla aratıyor. Örnek; 2009 da grub sorunu ortadan kalkmıştı, cd yi
takıp onarma modunu seçince her şey halloluyordu. Şimdi ise onur beyin
verdiği komutları benim gibi son kullanıcılar ne yazık ki oldukça zorlanarak
yerine getiriyoruz. Umarım bu konuya ivedilikle daha pratik (2009sürümünde
olduğu) bir çözüm getirilir.

13 Şubat 2011 17:08 tarihinde Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> yazdı:

>  Kurulum CD si ile açılış yapıp komut satırına geçin,
>
>  grub --no-floppy
>
>  ile grub komut satırına gelin, burada
>
>  find /etc/pardus-release
>
>  yazdığınızda size
>
>  (hd0,5) /etc/pardus-release
>
>  gibi bir çıktı verecek, burada hd sabit disk demek, 0 sizin ilk
> diskiniz anlamına geliyor, 5 de 6. disk bölümünde olduğunu söylüyor,
> yani sisteminizde /dev/sda6 ya kurulu ise (hd0,5) gelecek
>
>  Burada grub yazmak için
>
>  root (hd0,5)
>  setup (hd0)
>  quit

> [...]

ZAFER OSMANOĞLU

http://www.vedatosmanoglu.net
MSN Yerine SKYPE Kullanın
"Bilgisayarınızı güvenli, hızlı ve özgür kullanmak için TÜBİTAK/UEKAE
bünyesinde geliştirilen ücretsiz ulusal işletim sistemi PARDUS'u kullanın.
Binlerce uygulama ve oyun ile tanışın. Güvenliğinizi tehdit eden virüslerden
kurtulun. Ülkemiz için, geleceğimiz için PARDUS işletim sistemini
kullanın/kullandırtın/önerin."
Pardus Linux sizin katkılarınızla büyüyecektir. Pardus kullanın!