[Pardus-kullanicilari] kde çöküş sistemi hakkında

zeki demir zekizeki2011 at operamail.com
11 Şub 2011 Cum 14:21:05 EET

selamlar,

Bilgisayarımda Pardus 2009 ve 2011 kurulu kullanmaktayım. Son zamanlarda epey bir süredir sistem açıldıktan sonra masaüstü ekranından çeşitli çöküş bildirimleri alıyorum.
Mesela "kmix" çöküşü, "krunner" çöküşü, "plazma" çöküşü gibi sonra sistem kendini topluyor normal kullanılıyor.

Benim sorum bu hata kayıtlarını hangi log kaydından yakalayabilirim. Bazen sıfırlamak atmak zorunda kalıyorum.Sistemim günceldir. Önce openssh şüphelendim. Sonra kde ile ilgili olabileceğini düşündüm. Pardus 2009 da nvidia sürücüsünü, 2011 de açık kaynaklı kullanıyorum. Ekran sürücüsünden kaynaklanma ihtimalide olabilir. En son donanım problemi var olabilir. Kde hata yakalama özelliği var mı? Varsa nasıl oluyor.

Pardus GNU/Linux İşletim Sistemi

Surf the Web in a faster, safer and easier way:
Download Opera 9 at http://www.opera.com