[Pardus-kullanicilari] LVM ve runlevel hakkında

Hasan Alp İNAN hasan at trlinux.org
5 Şub 2011 Cmt 11:13:33 EET

05-02-2011 00:12 tarihinde, Emre Erenoglu yazdı:
> 2011/2/5 Yılmaz Bilgili <liste at yilmazbilgili.com
> <mailto:liste at yilmazbilgili.com>>

>     Teşekkürler. Veri yok aslında. Yeni kurdum daha ve biraz
>     kurcalayayım dedim.
>
>     LVM ile bu işler kolay olmuyor muydu?
>

> Daha ziyade buyutmek kolaylasiyor. Sunucularda cok ise yariyor. Yeni
> bir disk ekleyip, bunu o volume grub'a ekleyip icindeki volume'lere
> vermek kolay. Sonrasinda dosya sistemini online olarak buyutmek de
> kolay, yani hic bilgisayari kapatmiyorsunuz bile.
>
> Ancak kucultme, ordan oraya aktarmanin pek kolay oldugunu soyleyemem.
> En azindan benim bilgim bu yonde.

> [...]
Emre Beyin dediği gibi LVM büyüklüğünde oynama genelde büyütme yönünde
olur. Elbette bölümü küçültebilirsiniz ancak bunu yaparken dikkat
edilmesi gerekiyor. Eğer sisteminizde boşta başka bir disk var ise bunu
lvm fiziksel bölümü olarak ayarlayıp önemli LV bölümlerini bunun üzerine
yedekleyin. howtoforge <http://www.howtoforge.com/linux_lvm_snapshots>
de bu konuyla ilgili güzel bir anlatım var. Sonrasında diğer işlemleri
yapın.

LVM ile ilgili temel bir kaç komuttan bahsedeyim.

*lvdisplay :* hacim grubu içindeki mantıksal hacimleri gösterir
*vgdisplay :* lvm fiziksel bölümü içindeki hacim gruplarını gösterir bu
komutta *VG Size* yazan kısım sizin mantıksal birimleri barındırdığı
toplam alandır. *Alloc PE / Size* kullanılan alanı, *Free PE / Size*
hacim grubu içinde kullanılmayan boş alanı gösterir.
*pvdisplay :* fiziksel hacimleri ve içindeki hacim gruplarını gösterir.
*lvmdiskscan :* Tüm disk bölümleriyle lvm durumunu gösterir. -l seçeneği
ile sadece LVM fiziksel hacimlerini görebilirsiniz.

*lvresize :* mantıksal hacimlerin büyüklüklerini ayarladığınız komut.

İngilizceniz var mı bilmiyorum ama aşağıda verdiğim bağlardan LVM ile
ilgili güzel anlatımlar var. İnceleyin faydası olur.

http://www.howtoforge.com/linux_lvm
http://www.tcpdump.com/kb/os/linux/lvm-resizing-guide/expand.html
http://tldp.org/HOWTO/LVM-HOWTO/

Bu bağda da LVM bir bölümün data kaybı olmadan nasıl küçültüceğini soran
bir kişiye yanıtlar var. İncelemenizi öneriyorum.

http://serverfault.com/questions/13666/how-can-i-resize-a-lvm-partition-in-red-hat-without-lose-of-data

İyi çalışmalar.

Hasan Alp İNAN
http://trlinux.org