[Pardus-kullanicilari] LVM ve runlevel hakkında

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
5 Şub 2011 Cmt 00:12:31 EET

2011/2/5 Yılmaz Bilgili <liste at yilmazbilgili.com>

>  Yılmaz Bey, bu oldukca cetrefilli bir is. Once root bolumununun dosya
> sistemini kucultmeniz lazim, daha sonra lvm volume'unu kucultmeniz,
> sonrasinda home'un lvm volume'unu  buyutmeniz ve en son home dizininizin
> dosya sistemini buyutmeniz lazim. Zor. Sanirim ancak komut satirindan ve
> calistirilabilir DVD ile yapabilirsiniz.
>
>  Bence ugrasmayin, verileri yedekleyip bastan kurun, elle yapilandirma
> yapin.
>

> Teşekkürler. Veri yok aslında. Yeni kurdum daha ve biraz kurcalayayım
> dedim.
>
> LVM ile bu işler kolay olmuyor muydu?

Daha ziyade buyutmek kolaylasiyor. Sunucularda cok ise yariyor. Yeni bir
disk ekleyip, bunu o volume grub'a ekleyip icindeki volume'lere vermek
kolay. Sonrasinda dosya sistemini online olarak buyutmek de kolay, yani hic
bilgisayari kapatmiyorsunuz bile.

Ancak kucultme, ordan oraya aktarmanin pek kolay oldugunu soyleyemem. En
azindan benim bilgim bu yonde.

Emre