[Pardus-kullanicilari] Sürücü tanıtma problemi

onur çığın onurcigin at gmail.com
2 Şub 2011 Çar 19:10:07 EET

merhaba,

hayatımda ilk defa windowstan başka bir işletim sistemi kullanıyorum, bu
yüzden cehaletimi maruz görün.

mesaj listesini okudum, wikiden de araştırdım, diğer alakalı forumlara da
baktım ama sorunuma çözüm bulamadım. sorunum sürücü tanıtma problemi.

acer aspire 5102NWLMi model dizüstü bilgisayarım var. usb portlarım ve web
kameram çalışmıyor. ekran kartımda da bir takım problemler var. mesela
şarjım bitmek üzereyken bilgisayar askıya alındığında tekrar açarsam görüntü
bozuk bozuk (titrek) geliyor. usb portlarımın hiç birisi çalışmıyor. Smolt
ile donanımlarıma baktığımda bazı driverlarım unknown olarak gözüküyor.
sistemim "aspire 5100 V3.10a" olarak tanınıyor. onun dışında herşey düzgün
çalışıyor. pardus 2011den oldukça memnunum. fakat büyük ihtimalle
driverlarımı düzgün tanıtamadim.

aradığım her forumda neredeyse hep aynı kısır döngü; "driver tanıtmanıza
gerek yok, pardus otomatik halleder".. halletmediği bu gibi durumlarda nasıl
bir yol izleyeceğimi bir türlü bulamadım. yani pisi ile hangi keyword ile
arama yapabileceğimi bile tam olarak bilemiyorum.

donanım detaylarım:
amd turion 64x2 mobile technology 1.6 ghz 512kb l2 cache
ati radeon xpress 1100

paket yöneticisinde "usb" keywordüyle arattığım bütün paketleri kurdum.
acaba kurulabilen paketlerin hepsini kursam olur mu, yoksa çakışma yaşanır
mı?

teşekkür ederim.