[Pardus-kullanicilari] pardus 2011 , nvidia ekran kartı, katkı deposu v.b

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
1 Şub 2011 Sal 08:57:18 EET

2011/2/1 Selim Tavşan <selimtavsan at gmail.com>

> Merhaba,
>
> 31 Ocak 2011 21:04 tarihinde Zafer OSMANOGLU <zosmanoglu at gmail.com> yazdı:
>
> Ati sürücüsü kuruluyor ancak alt alta üç seçenekten ortada ortada olan Kart
>>

> başka bir başlıkta bu konuyu detaylı yazmıştım dikkatinizden kaçtı
> sanırsam. dual ekran kartları için donanım üreticileri
> şu anda linux desteği vermiyor. biostan veya mekanik olarak kullanılan
> kartı değiştirmek için bir mekanizma da yok.
> windows tarafında bu iş sürücü tarafından otomatik yapılıyor. nvidia
> geliştiricileri optimus teknolojisini linux için desteklemediklerini
> [...]

Evet sabirli olmali ve beklemeliyiz. Ne yazik ki ureticiler Linux
kullanicilarini 2. planda goruyorlar ekonomik sebeplerle.

Bu arada artik ev tipi yeni notebook'larin cogunda 2 ekran karti oluyor,
birisi zaten yeni nesil islemcilerin icinde gomulu olarak geliyor, daha az
guc harciyorlar. Digeri ise Nvidia veya Ati gibi oluyor performans icin.
Bence islemcinin icindeki gomulu grafik islemci yeterince performansli,
oburune ihtiyacim yok. (oyun oynamiyorum hic)

--
Emre