[Pardus-kullanicilari] PARDUS AÇILMIYOR

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
30 Eyl 2010 Per 00:18:10 EEST

2010/9/29 Hasan Bektaş <hasbektas at hotmail.com>

>  Merhaba,
>
> Dediklerinizi yaptım, haklıymışsınız, internete bağlı değilmişim.
> Yığınla dosya yüklendi...
> Sonunda
> hasan-pardus ~#
> satırına geldi ve kaldı.
> Yaklaşık 5 dakika bekledim bir değişiklik olmadı.
> Shutdown -h now komutuyla kapattım ve yeniden açtım.
> Sorunum yerinde duruyor.
> Bu arada yapmam gereken ama yapmadığım birşey var mıydı?
> Örneğin daha fazla mı beklemeliydim?
> Yani internete bağlıyken verdiğim pisi up komutundan sonra ne olacak?
> [...]
Tamam # satiri geri gelince komut tamamlanmis demektir hata mesaji yoksa hic
.Bu guncellemeleri almaniz gerekiyordu ki sisteminizin son versiyon olduguna
emin olalim. Su anda eminiz ama hala sorun var diyorsunuz, bu da hic hos
degil. :)

Ekran karti ATI mi?  Sorunun detayina inersek, grafik ekraninizi calistiran
Xorg isimli bir yazilim var, kisaca X de denir. Bu calisirken grafik ekran
surucusunu vs. yukler, bunlar da grafik ekranda klavye ve fare
arabirimlerini yukler. Demek ki bu kisimda bir sorun var, o yuzden grafik
ekranda klavye/fare calismiyor.

Komut satirinda calisiyor cunku komut satiri klavyeye erismek icin baska bir
arabirim kullaniyor. Yani Pardus'un temeli klavyeyi goruyor, ama ustundeki
grafik ekran yazilim ve suruculeri gormuyor.  Klavyeyi cikartip baska bir
porta takmayi denemissinizdir herhalde degil mi?

Sorunum yerinde duruyor dediginiz noktada, anliyorum ki grafik ekran
karsinizda ama hala klavye ve fare'den tepki yok. O zaman gene komut
satirina gelip root olarak giris yapip, su komutlari verebilir misiniz?

service  xdm  stop
service  xdm  start

Simdi grafik ekran gelecek, bir daha deneyin bakalim calisacak mi.
Calismazsa, CTRL+ALT+F1 tuslarina beraber basarak tekrar komut satirina
gelebiliyor musunuz onu bir deneyin.

Eger gelebilirseniz,

service  xdm  stop

komutu ile grafik ekrani kapatip,

cat  /var/log/Xorg.0.log

komutu ile bu grafik ekrani calistiran X programi ne yapmis ne etmis icini
doktugu dosyanin icerigine bir bakalim, belki orda bisey yaziyordur bi derdi
varsa.

Aslinda en guzeli, sistemi normal baslatip, klavye/fare calismazken 2. bir
bilgisayardan Filezilla ile baglanip, bu Xorg.0.log dosyasini diger sisteme
cekip buraya gondermeniz. O zaman anlariz neymis durum.

Bunu yapmak icin evde 2. bilgisayar olmasi lazim. Varsa eger, sizin bu
klavyesi calismayan bilgisayarda su komutlari bir kereligine vermeniz lazim:

service  openssh  on
service  openssh  start   (bu komutun calismasi sifreleme dosyalari
yaratildigi icin bir kereligine biraz uzun surebilir).

reboot   komutu ile sistemi yeniden baslatip, grafik ekran acildiktan sonra
2. bilgisayardan  Filezilla calistirip, oturum tipi olarak SFTP secip, sizin
bilgisayarin IP adresini sunucu adresi olarak verip, kullanici adi olarak
root veya sizin kullanici ile giris yapip,  /var/log/Xorg.0.log dosyasini
cekip gonderebilirsiniz. (biraz zor gibi gorunuyor ama degil aslinda, tek
rak takip edin 2. bilgisayar varsa).

Emre