[Pardus-kullanicilari] kurumsal ve 2011 sürümleri arasındaki fark nedir. ?

Server Acim server at acim.name.tr
26 Eyl 2010 Paz 15:43:08 EEST

On Sun, 26 Sep 2010 13:18:11 +0300
atilla Balcı <atillabalci4388 at gmail.com> wrote:

> Merhaba.
>

> Halen kurumsal ve 2011 sürümleri alfa aşamasında devam ettiğini görüyorum.
> Bu iki sürüm arasındaki farkları kısaca izah edebilir misiniz ?  Paket
> desteği hangisinde daha geniştir ve işlem bittiğinde hangisi daha kararlı ve
> geniş pakete sahip olacaktır ?
>

> Teşekkürler

Pardus 2011 sürümü, esasen "bireysel son kullanıcı" dediğimiz kitleye hitap eden ve depo olarak ana depo ve contrib (katkı) depoları sunan ve böylece daha fazla pakete yani programa sahip olacağınız bir sürüm olup, öntanımlı olarak KDE 4.5 masaüstü kullanılacaktır. Ön tanımlı gelen KDE 4 masaüstünün yanısıra, XFCE, Enlightment gibi "alternatif masaüstleri" de paket depolarından kurulabilir durumda olacaktır.

Pardus Kurumsal 2 sürümü ise "kurumsal son kullanıcı" dediğimiz, tüm kamu kurumlarına (genel anlamıyla Üniversiteler, Bakanlıklar, Türk Silahlı Kuvvetleri, Özel Teşebbüs Kurumları - Holdingler, Meslek Odaları ve bunu gibi) hitap eden bir sürüm olup, KDE 3 masaüstü kullanılacaktır. KDE 3 masaüstü kullanılmasına rağmen Pardus 2009 temel sistem kitaplıklarına entegre edilmiş ve "kararlı" bir sürüm olması hedeflenmektedir. Pardus Kurumsal 2 - Paket deposundaki yazılımların nicelik açısından çok fazla olmadığı, bir "eleştiri" konusu olsa da, bu sürümün hangi "kullanıcı" hadeflenerek oluşturulduğunu bir kez daha düşünürsek, bu eleştirilerin "iyi düşünülmeden" dillendirildiğini anlarız.

Kamu ve özel sektör hedef alınarak oluşturulan bir sürümde olması gereken "en temel uygulamalar"ın yer alması gerekliliği gibi bir düşünce son derece doğrudur.

- Yani sayısal kameranızı Kurumsal sürüme taktığınızda da fotoğraflarınızı Digikam uygulaması ile aktarabileceksiniz.
- Amarok ile CD, İnternet radyosu veya ipod'unuzdaki müzikleri dinleyebileceksiniz.
- Kopete ile mesajlaşma uygulamasını çalıştırabileceksiniz.
- Mail alma ve okuma işlemlerini yapabileceksiniz.
- VCD veya DVD'lerinizi MPLayer veya Gnome Player veya Kaffeine ile izleyebileceksiniz.
- Mozilla Firefox ile internet sayfalarını okuyabileceksiniz.

Ancak, çok özel bir durum olan "Nota Yazma Programı" olan Frescobaldi'yi çalışmayacak, çünkü bu yazılımın çalışması için KDE 4 masaüstü olması gerekmektedir. Ayrıca, bu yazılım "bireysel son kullanıcı" için gerekli olan, ama "kurumsal son kullanıcı" için gerekli olmayan bir yazılımdır.

- Ancak, Kurumsal 2'nin kararlı sürümü ile bizleri karşılayacak olan PTSP (Pardus Terminal Sunucu Projesi) ile okulunuzun bilgisayar laboratuvarını bir sunucu ve uygun gördüğünüz kadar terminal istemci ile kullanabileceksiniz. Bu bir okul laboratuvarı olur, herhangi bir Bakanlığın bir ofis katında yer alan 1 sunucuya bağlı terminal istemci üm bilgisayarlar olur, uygun bulunan tüm bu ortamlarda kullanılacaktır.

Umarım sorunuza cevap verebilmişimdir.

İyi çalışmalar.

--
Server Acim
<-- Özgürlüğünüzü Çöpe Atmayın! -- > | <-- Do NOT Trash you FREEDOM! -- >