[Pardus-kullanicilari] Pardus 2009 ekran yavaşlık sorunu ile ilgili

Özgen Gülmen ozgen.gulmen at bafayag.com
2 Eyl 2010 Per 02:35:39 EEST

  *Merhaba,

Selim Bey, önerilerinizi denedim.

1. ctrl+shift+F12 kombinasyonu işe yarıyor. Birleşikliği devre dışı
bırakıyor. Bu benim için iyi oldu. Pratik olarak sorunu çözüyor.

2. Dophin'den "pencere davranışını yapılandır" açılıyor. Orada görünen
şu: Masaüstü Efektleri'nde Genel sekmesinde "İ" ikonu yanında
"Sisteminizde birleşiklik desteklenmiyor" mesajı yer almakta. Geri kalan
her şey silik. Dolayısıyla bir şey yapamıyorum.

3. test deposundaki daha yeni KDE sürümünü denemek isterim. O konuda yol
gösterirseniz sevinirim.

Selamlar, iyi çalışmalar.

Özgen Gülmen

Selim Tavşan* selimtavsan at gmail.com
<mailto:pardus-kullanicilari%40pardus.org.tr?Subject=Re%3A%20%5BPardus-kullanicilari%5D%0A%09%3D%3Fiso-8859-9%3Fq%3FPardus_2009_ekran_yava%3DFEl%3F%3D%0A%09%3D%3Fiso-8859-9%3Fq%3F%3DFDk_sorunu_ile_ilgili%3F%3D&In-Reply-To=%3CAANLkTinS8Qbjxb3S6Nn-T_fJc8NyPYCCLPtOHoYPrHYf%40mail.gmail.com%3E>
/24 Ağu 2010 Sal 23:39:38 EEST/

>/  İlginize teşekkürler. Internette yaptığım bir araştırmada bu sorunun KDE
/>/  4.x'de karşılaşılan bir sorun olduğu ve üzerinde çalışıldığı şeklinde bir
/>/  sonuca ulaştım. Demek ki, bu sorunla karşılaşan bahtsız kullanıcılar,
/>/  sorunun çözülmesine ve KDE'nin güncellenmesine kadar devam edeceğini
/>/  kabullenmek durumunda.
/

daha önce yazdığınıza göre görsel efektleri kapatınca genel olarak sorun
olmuyor. bunu kendiniz klavye kısayolu ile yapabilirsiniz.
ctrl+alt+F12 kombinasyonunu tuşlayın. şimdilik idare edecektir. tekrar
açıldığında ayar hatırlanıyor mu emin değilim.

sistem ayarlarına giremiyorsunuz ama bir de şunu deneyin;
herhangi bir pencere açın, mesela dolphin ile ev dizinini; pencere başlık
çubuğuna (en üst kısım) sağ tıklayın açılan menüden
"pencere davranışını yapılandır" kısmı açılırsa aynı yere varmış olursunuz.
buradan efektleri sürekli şekilde kapatabilirsiniz.

ayrıca test deposunda daha yeni bir kde sürümü var, uzun süre önce depoya
girdi ama 2011 çalışmalarından ve izin döneminden
olsa gerek henüz kararlı depoya girmedi. test deposundan bunu denemek
isterseniz ayrıca yardımcı olabilirim.