[Pardus-kullanicilari] PARDUS NEREYE?

Hasan Bektaş hasbektas at hotmail.com
24 Eki 2010 Paz 03:39:26 EEST

Merhabalar,

Bu metni daha önce yazmayı düşünmüştüm ancak belki de kabahat bendedir deyip bugüne kadar erteledim. Sanırım yazmam farz oldu. Önce bizim evi tanımlayayım. 11,13,30,46,56 yaşlarında beş kişiyiz. Bilgisayarın kullanımını ben ve diğerleri olarak ikiye ayırabiliriz.

Benim kullanım alanım.
1-İşletim sistemim pardus.
2-Elmek almada ve göndermede kontact kullanmaya çalışıyorum.
3-Microsoft office yerine openoffice kullanıyorum.
4-İnternet aracılığı ile kitap satın alıyorum.
5-Windows kullanırken ara sıra BBO sitesinde briç oynuyordum, artık oynayamıyorum.
6-Kimsenin okumadığı blog'uma yazarken internetten müzik dinliyorum.
7-Bilgisayarı (google arama motorunu) indeks gibi kullanıyorum.

Diğerlerinin kullanım alanı.
1-İşletim sistemleri Win 7
2-MSN'de vır vır yapıyorlar.
3-Kredi kartı ekstrelerine bakıyorlar.
4-Çocuklar bilgisayar oyunu oynuyorlar.
5-Yetişkinler facebook'a göz atıyorlar.
6-Müzik indirip cep telefonlarına yüklüyorlar.
7-Elmeklerine şöyle bir göz atıyorlar.

Benim dışımdakiler tıkır tıkır işleyen (kanımca kurtulmamız gerekken) win7 altında her şeylerini rahatlıkla hallediyorlar.
Bana gelince:
kmaili yapılandırıyorum hotmail hesabımdan bazen alıyor iletileri, bazen almıyor. İletileri kontrol et seçeneğini tıkladığımda bazen "Sunucunun yanıtı: "POP3 server failed to process your request" dosyası okunamıyor." mesajı geliyor. bazen hotmail hesabınız kontrol edildi, gelen elmek yok deniyor ama gelen elmek olduğunu biliyorum. Adres defterine yeni kişi eklemeye çalışıyorum. O bölüm de çalışmıyor.

openofficede bir metin yazıyorum, postala seçeneğini bulamıyorum.

Gimp kullanmaya kaltığımda dalgınlıkla sağındaki ya da solundaki panellerden birinin kapat işaretini tıklamaya göreyim panel gidiyor ve bir daha geri getiremiyorum. Gene ekranımın altındaki  paneli yanlıklıkla silmeye göreyim, gidiş o gidiş.
Pardus kurumsalı yüklemeye çalıştım anam ağladı. Beceremedim. Neden direkt dvd'ye indiremiyorum?

Biliyorum, yapamıyorum dediklerimin ne kadar kolay olduğunu söyleyeceksiniz. Muhtemelen kolaydır ama sizin için kolaydır.  Benim gibi yazılımın kıyısından köşesinden geçmemiş birinin pardus-kullanıcıları ortamına göz attığını düşünün.  Bırakın iletilerinizde ne yazdığınızı, başlıklardan dahi bir şey anlamayacaktır.

Peki pardus ne yapmalı?

Türkiye'nin en büyük yazılımevlerinden birinin ortağı olan arkadaşım yaklaşık 5 yıl önce pardusu benden duydu.  En eski ve en büyük holdinglerimizden birinin bilgi işlem bölüm başkanı pardusu benden duydu.  Bilgisayar satan iki arkadaşıma pardus cd'leri verdim. Pardusdan haberleri bile yoktu. Yani öncelikle tanıtım sorununu halletmesi gerekir.

2011 ile ilgili arızaları okuyorum. 2011 sürümü yerine kusursuza yakın bir düzeyde çalışan 2009.3 olsa daha iyi olmaz mıydı?

Yazacaklarım çok ama burada sona erdireyim. Kısaca pardus kullanmak için ille de yazılımdan az buçuk anlamak gerekiyor olmamalı.

yazdıklarıma isterseniz bir beceriksizin hezeyanları diyebilirsiniz ama buradan bakınca yazdıklarım görünüyor.

Windows illetinden kurtulalım...
hasan Bektaş