[Pardus-kullanicilari] Pardus'da VCD/DVD oluşturmak.

Serdar Özgür vefaliserdar at gmail.com
23 Eki 2010 Cmt 15:57:41 EEST

İyi günler olsun.

Pardus - wiki için hazırlamaya başladığım yazının ilgili kısmını
ilgilenenlere yardımcı olması amacıyla aşağıda veriyorum.

                                                                 Serdar
Özgür.

 *Pardus'da VCD/DVD oluşturmam elimde olan videoları televizyonuma bağlı DVD
Player'ımda izleme isteğimle başladı. *

*Önce Pardus kullanıcıları mail listesinden destek aldım. Daha sonra bir
başka pardus forumundan. Bu destek alma öyküsünü fazla uzatmadan hemen nasıl
yaptığım öyküsüne geçeyim.*

*İlk önce dosyanın olduğu dizine sağ tıklayıp yetkili kullanıcı işlemleri -
uç birimi burada aç diyerek root parolasıyla konsola düştüm. Ardından*

*ffmpeg -i videom.<dosya uzantısı > -target vcd videom.mpg
*

*yoluyla dosyayı dönüştürdüm. Bu işlemin ardından katkı ( contrib )
deposunda bulabileceğiniz DEVEDE programını açtım. Program açılışında
karşıma gelen menüden " video Cd " kısmını seçip devam ettim. ana ekranın
sol üst kısmındaki " ekle " ye basmamla açılan pencerenin üst kısmındaki
açılır - kapanır bar yardımıyla dosyamın olduğu dizine giderek video dosyamı
seçtim. *

*Daha sonra pencerenin alt kısmındaki " tamam " düğmesine tıklayıp ana
pencereye geri döndüm. Ana pencerenin sağ alt kısmındaki " ileri " düğmesini
tıklamamı takiben açılan küçük pencerede program tarafından oluşturulacak
dosya dizininin adını ve yerini görüp " tamam " ı tıkladığımda dönüştürme
işlemi başlamıştı.
*

*Burada küçük bir parantez açıp bu işlemin dosya boyutuna ve seçilen disk
türüne ( VCD/ DVD vb. ) göre süreceğini belirtmek istiyorum. Yani sabırlı
olmanızda fayda var. *

*Dönüştürme işlemi tamamlandıktan sonra programı " çık " a basıp kapatarak
sürücüye boş bir disk taktım. Hiçbir şey yapmayı seçerekten DEVEDE
programının oluşturduğu dizini açıp buradaki .cue uzantılı dosyaya sağ
tıklamayla - eylemler - kalıbı K3B ile yazdır yolunu seçtim. *

*Hemen akabinde açılan K3B yazma penceresini karşıma çıkarttı. Pencerenin
alt kısmında bulunan " başla " düğmesine basmamla da süreç başladı ve birkaç
dakika içinde VCD oluşmuş oldu. Bundan sonra yapmam gereken televizyonuma
bağlı DVD Player'ımı açtıktan sonra oluşturduğum video diskini yerleştirip
arkama da yaslanıp keyifle izlemekti.*

*Hemen küçük bir anımsatmada bulunayım, WMV uzantılı dosyanız varsa FFMEG
ile encode etmek zahmetine girmeyin zira DEVEDE programı bu işi sizin yerine
büyük bir keyifle yapıyor. *

*Belirtmem gereken bir diğer nokta da bu konuyla ilgili eğer elinizde birden
fazla video dosyanız var ve bunları bütünlük arz edecek biçimde tek VCD/DVD
olarak derlemek isterseniz program bunu da rahatlıkla yapıyor. Bunun için
yapmanız gereken de programın ana penceresindeki " ekle " düğmesinin
marifetiyle dosyaları tek tek eklemek. Ayrıca eğer isterseniz ana pencerede
bulunan aşağı taşı / yukarı taşı ile çoklu dosyalarınızın sırasını
değiştirebilirsiniz. Tabi bunu yaparken oluşturacağınız video diskinin
bütünlüğünü göz önüne alın derim. *