[Pardus-kullanicilari] Kesilen Cereyanlar Sonunda Pardus 2011 Alfa Açılmadı

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
10 Eki 2010 Paz 14:43:11 EEST

Merhaba,

10 Ekim 2010 10:23 tarihinde Ahmet AKMAZ <ahmetakmaz at gmail.com> yazdı:

> Özür dileyerek bir ek bilgi sunmak istiyorum. Pardus 2011 Alfa'nın yeni
> çıktığı sıralarda yazdığım CD ile sistemi tamir etmek istedim; ancak tamir
> yerine kurulum işlemi devam ettiği için bu işten vazgeçtim.

ilk olarak sisteminizin güncellemelerini tamamlamaya veya sistemi yarım
kalan güncellemelerden önceki duruma geri almanız gerekir.

her ikisi için de internet bağlantınızın olması şart. bunun için ;

Pardus GNU/Linux x86_64 2.6.35. 1-141 2010-10-10 ( tty1 )
deneme-pardus kullanıcı adı:

ekranı gelince kullanıcı olarak root yazıp onaylayın ardından parolanızı
girin. yukarıda verdiğiniz çıktıya göre tam bağlantı aşamasında
sorun yaşanıyor. muhtemelen bağlı değilsiniz. yine de bir deneyin bağlı olup
olmadığınızı. mesela pisi ur --force komutuyla depoyu güncellemeye zorlayın.
hata verirse bağlantınız yoktur.

bu aşamadan sonra bağlı değilseniz bağlanmak için bir kaç yol daha mevcut.
mesela kablo ile bağlıysanız (elektrik kesintisinden etkilendiğinize göre
masaüstü bir sistem kullanıyorsunuz gibi geldi)

dhcpcd eth0

komutunu verin, hata vermeden alt satıra geçerse bağlantı sağlanmıştır (eth0
yerine eth1, eth2 olabilir) ardından

pisi up

komutuyla sistemi güncelleyin.

eğer kablosuz bağlanıyorsanız

network create

komutunu verin ve yönergeleri takip edin. ardından

network up profil_adı

komutuyla bağlantıyı sağlayın. mesela yukarıdaki yönergelerde profil adı
olarak "akmaz" kullanırsanız vereceğiniz komut şöyle olacak

network up akmaz

sistemi güncellediğinizde restart komutunu verebilir veya ctrl+alt+delete
tuş kombinasyonunu kullanabilirsiniz.
sistemi tekrar başlatırken f3 veya f4 komutlarından birisindeki (tam
hatırlayamadım) "diski onar" seçeneğiyle açılış yaparsanız iyi olacaktır.
güncelleme ile sorun hallolmazsa sistemi geri almayı deneyebiliriz duruma
göre...

kolay gelsin...