[Pardus-kullanicilari] Fwd: aynı ağda pardus ve findos

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
9 Eki 2010 Cmt 12:19:15 EEST

On Sat, 9 Oct 2010 11:39:39 +0300
Botan Gunoz <pardus.mbg at gmail.com> wrote:

> sayın onur küçük,
>
> (o bilgiler benden sorulduğu için eklemiştim.)
>
> dediğiniz ayarı yaptım: değişiklik yok! :-(
> son durum:
>
> parduslu masaüstü: (el ile: manually)
> IP : 192.168.2.150
> netmask : 255.255.255.0
> gateway : 192.168.2.1

 Bu bilgisayarda

 ping 192.168.2.101
 ping 192.168.2.104
 ping 192.168.2.102

 gibi komutlarla diğer bilgisayarlara ulaşıp ulaşamadığınızı kontrol
edebilirsiniz. Komut çıktısında

 icmp_seq=1 ttl=64 time=1.75 ms

 gibi bir yanıt gelirse ulaşabiliyorsunuz demektir,

 Destination Host Unreachable

 gibi bir yanıt gelirse bağlantı kurulamıyor demektir, ki kablonuzda ya
da ethernet aygıtının sürücüsünde sorun olabilir.