[Pardus-kullanicilari] Pardus 2011'de Radeon Suruculeri

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
3 Eki 2010 Paz 17:57:26 EEST

 On Sun, 3 Oct 2010 15:58:56 +0300, Anıl Özbek <ozbekanil at gmail.com>
 wrote:
> Merhaba,
>
> Kullandığım sistemlerden birine 2 Ekim'in gecelik ISO'sundan
> yararlanarak Pardus 2011 x86-64 yükledim. Ekran kartı sürücüsü
> olarak Radeon kullanmaya çalışıyorum ama tam olarak nasıl
> yapacağımı bulamadım. Sanırım Xorg'un Pardus 2011'deki
> sürümünde yapılandırma biçimi değişiyor. Şuradan [1]
> yararlanarak /etc/X11/xorg.conf.d dizininde 20-radeon.conf isminde
> bir dosya oluşturdum ve içine:

 Öntanımlı olarak zaten radeon sürücüsü yükleniyor. Herhangi bir ek
 işleme gerek yok.

 Sürücü, henüz bulanıklaştırma (blur) efekti için gerekli özelliklere
 sahip olmadığından
 şeffaf yerlerin gri olarak görünmesine neden oluyor. Bulanıklaştırma
 efektini
 kaldırdığınız da sorun muhtemelen düzelecektir.

 Sorunlu kartlar için bir hata raporu açabilirsiniz. KDE'de bu kartları
 blacklist'e alacağız.