[Pardus-kullanicilari] Yazılım Hakları Konusu ve Pardusumuz

Blue Berry wenbrand at yahoo.co.uk
2 Eki 2010 Cmt 21:53:02 EEST

Aslında mevzu çok uzun ama kısaca anlatmaya çalışacağım:

Malumunuz oracle ve microsft, google ve diğer açık yazılımlara karşı telif hakkı
ihlali davaları açıyorlar. Aslında Linux dağıtımlarının her zaman önceden tedbir
alıp hep alternatifli ilerlemesi gerekmez mi?şöyle ki, mesela, open office org
da sıkıntı çıkma ihtimaline karşı alternatif kaliteli bir office programının hep
open office le rekabet ede ede ilerlemesi gibi. Aynı tehlike Kde için de var.ya
yarın bugün nokia artık izin vermiyorum ve kadları kapatıyorum derse?şunu demek
istiyorum herhangi bir şirkete bağımlı olmayan alternatif yazılımların yedekte
tutulması gerekmez mi?tabii ki de yazılımların son açık kodlu kaldıkları yerden
ilerletmek de bir çözüm ama sanki hep bir panik havası oluşuyor gibime geliyor.
eyvah openoffice kapanıyor hemen en son halini biz libreoffice olarak
geliştirelim diye. yarın nokia QT nin kodlarını kapatıyorum derse, kalan yerden
devam edilebilir ama gene de her yazılım için tamamen açık kaynak kodlu
alternatiflerin hazır (aynı zamanda yakın kalitede) olması gerekmez mi?örneğin
enlightenment ın yedekte tutulması önemli olabilir. Şunu da belirtmeliyim ki KDE
den sonnnnnnnnnnnnnnnnn derece memnunum ve şimdilik en iyisi olduğunu
düşünüyorum ve gnome ve xfce nin yeter düzeyde bir alternatif olamayacağı
kanatindeyim.Enlightenment daha iyi bir yedek gibi duruyor.bu mektubu 2 kısımda
incelerseniz sevinirim. mektubun kde, gnome şu bu tartışmalarına yem olmasını
istemiyorum.asıl amacım birinci kısımdaki sorularımdır, ha ama 1.kısımla
birlikte niye 2.kısım da konuşulmasın ki?

saygılar