[Pardus-kullanicilari] Error loading operating system hatası alıyorum.

Ülgen Sarıkavak ulgensrkvk at gmail.com
30 Kas 2010 Sal 19:32:07 EET

Benzer bir sorunu netbookuma Pardus 2009.2 kurulumu yaparken yaşadım:
Grub'un kurulduğundan emindim ama anladığım kadarıyla mbr kaydı oluşmadığı
için gruba ve dolayısıyla sisteme ulaşamıyordum.

(Konuyu tam olarak okumadığım için havada kalan yerler olabilir, sadece
işinize yarayacak kısımları dikkate alın.)

Bildiğim kadarıyla grub-install komutu tam olarak bu işi yapıyor.

sudo grub-install --root-directory=grubun-bulundugu-sistemin-kök-dizini
/dev/sdx(mbrnin yazdırılacağı disk)

şeklinde kullanılıyor.

Eğer sadece mbr kaydının oluşmadığını değil grubun da kurulmadığını
düşünüyorsanız, pardus cdsiyle grub onarımı yaptırmakta fayda var.

Gruba ulaşır da sistemi açamazsanız, grub girdilerinin doğruluğunu kontrol
etmekte fayda var.

Her şeyi tam yapmış gibiyseniz ama gruba hala ulaşamıyorsanız, Parted Magic
cdsini deneyin derim bir. Açılış menüsünde, yanılmıyorsam araçlar altında,
bol sayıda kurtarma aracı mevcut ve bunlardan biri de grubu kurtarmayı
hedefliyor. Çift disk kullanıp birine kök dizin, birine ev dizinim için
seçerek kurulum yaptığımda yaşadığım benzer bir sorunu o araç sayesinde
kolayca çözmüştüm ben.