[Pardus-kullanicilari] Pardus 2009.2 kurulum başlamıyor

y0 rk y0rktr at gmail.com
30 Kas 2010 Sal 14:21:32 EET

   Dvd yazımıyla ilgili bir sorun olmadıgına eminim, daha önce de bu hatayı
almıştım, birkaç dvd harcadım farklı yöntemler deneyerek, ama nafile
başarılı olamadım.
Şu anda aynı dvd yi kullanarak başka bir makinaya kurulum başlattım ve eski
bilgisayarda takıldıgı yeri geçti.

Sorun halen devam ediyor. boot: satırına düştükten sonra kurulumu başlatmak
için komut yazılabilrmi?

30.11.2010 13:58, Selim Tavşan yazmış:

Merhaba,

30 Kasım 2010 13:24 tarihinde y0 rk <y0rktr at gmail.com> yazdı:

> Selamlar,
> Bugün Pardus-International-2009.2-Geronticus-eremita.iso dosyasını indirdim
> ve sha1sum ile inen dosyanın dogrulugunu control ettim ve
>
>  growisofs -dvd-compat -speed=4 -Z
> /dev/hdc=Pardus-International-2009.2-Geronticus-eremita.iso
>
>  komutu ile dvd ye yazdım.

komut satırından dvd/cd yazdırma konusunda fazla bilgim yok ama K3b ile 2x
veya 4x hızında ve DAO modunda yazdırmayı deneyebilirsiniz.
belki yukarıdaki şekilde yanlış bir şey olmuştur.

> [...]
> gelmesi gereken ekran aşagıdaki linkten görebileceginiz gibi siyah kutu
> içerisinde hata kodlarıya açılıyor herhangi bir tuşa basınca boot:/ ekranına
> düşüyorum.
> Daha önce de çalışan sürümde de aynı hatayı almıştım. Bios ayarlarını
> sıfırladım ve fail safe konumuna aldım, degişen bir şey olmadı.
> Daha önce yazdıgım gibi pardusun önceki sürümlerinde bu makinayı
> kullanmıştım. makina eski bir makina athlon 64 3200+ işlemci ve nvida 5200
> ekran kartı var, 4 gb ram var ve bios güncellemesi yapılmış durumda.
>
>  Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

alternatif olarak en az 1 GB boyutundaki bir usb çubuk ile de kurulum
yapabilirsiniz. usb çubuğun sdb olduğunu kabul edersek, isonun olduğu
dizinde;

dd if=Pardus-International-2009.2-Geronticus-eremita.iso of=/dev/sdb bs=4M

komuyla kalıbı usb çubuğa yazabilirsiniz. tüm verileriniz silinecektir buna
dikkat. ardından sistemi usb bellekten boot edin. isterseniz grub ekranında

copytoram

seçeneğini ekleyin. imaj ram'e kopyalanıyor ve kurulum daha hızlı oluyor.
sizin 4GB ram'iniz varmış tavsiye ederim.

--
tinyurl.com/successgroup