[Pardus-kullanicilari] Geriye sayım

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
26 Kas 2010 Cum 07:05:38 EET

Perşembe 25 Kasım 2010 22:44:29 tarihinde Ünal Özüm şunları yazmıştı:
> Erkan bey,
> Ben ürün tarihi erteleme ile ilgili tepki vermemiştim.
> Ben neredeyse her yıl toptan yeni bir sürüm mantığını kabul etmeyip kararlı
> bir sürümü sonuna kadar kullanma isteğinde olan biriyim. Habire bir yeni
> bir sürüme zıplama adına verilerim ve ayarlarım ile ilgili risk almak bana
> ters geliyor.
> Bu nedenle yeni bir sürümün ne zaman çıkacağı, neden ertelendiği beni çokta
> fazla ilgilendirmiyor, bloğumda da sadece ilgilenenlere mesaj olsun
> nevinden sayacı bulunduruyorum ve sadece sayaç ile ilgili fikrimi dışarı
> [...]

Yıllar öncesinde önce TÜBİTAK sonra Sabancı Üniversitesi'nde patronum olan
sayın Tosun Terzioğlu'nun dir lafı vardır, mealen "hişçbir zaman toptancı
gruplamalar yapmayın" şeklinde, Amerikalıların "never say never" lafına
muadil.

İlk mesajınızdaki "Çünki ve asla hiç bir işe yaramıyor..." cümlesinde bu tip
iki toptancı ve olumsuz yargı vardı. Tepkim bunadır...

Size yanıt veren 2009 sürüm yöneticisi Onur Küçük'ün kırıldığı nokta da bu
olsa gerek. 2007 ve 2008 sürüm yöneticileri de mesajınızı okumuş olsalar
alınırlardı. Çünkü mesajınızdan makul bir insan "hiçbir zaman zamanında
çıkaramıyorsunuz sürümleri, sizin neyinize sayaç koymak" anlamı çıkarırdı, ben
de öyle yaptım. Geçmiş ve mevcut sürüm yöneticileri ve onlarla birlikte
çalışan onlarca geliştirici adına tepki duymak gereği duydum, bu listede hayli
nadir ve yalnızca çok gerekli olduğunu düşündüğüm şekilde.

Mesajım kırıcı olduysa özür dilerim, amacım bu değildi. Ancak özellikle
Pardus'a küresel ilginin arttığı ve 2011 için oldukça olumlu
değerlendirmelerin su yüzüne çıktığı şu sıralarda Pardus kullanıcılarının
gelmiş geçmiş tüm sürüm yöneticilerini -bence gereksiz yere ve acımasızca-
eleştiren böyle bir tavır göstermesinden şaşkınlık duyduğumu belirtmek
isterim.

Güzel bir ürün var elimizde ve kullanmaktan memnuniyet duyuyoruz; bunun için
bu listedeyiz. Eleştiriye hiçbir itirazım yok; ama kimi durumlarda -örneğin
zaten hayli zor ve sürüm yöneticileri için can sıkıcı olan bir erteleme kararı
sonrasında- bu ürünü yaratanların karşısında değil de yanında yer alsak daha
iyi olmaz mı. Özgür yazılım camialarının en önemli özelliklerinden birisi -en
azından ortalamada ve net toplamda- olumlu ve iyimser olmaları değil midir.

Umarım bu kez derdimi daha iyi anlatabilmişimdir.

--
Erkan Tekman
TÜBİTAK UEKAE

www.pardus.org.tr