[Pardus-kullanicilari] Acil Kapatma Sonrası Mount Hatası

Kursad Karslioglu kursadkarslioglu at gmail.com
3 Kas 2010 Çar 12:56:26 EET

Biraz önce, kullandığım Pardus 2009.2 yüklü dizüstü bilgisayar kilitlendi.
Kapatma düğmesine basılı tutmam işe yaramadı. Bende fişi çekip bataryayı
çıkardım. Sistemi tekrar açtığımda kullanıcı girişi yapamadım.

Konsoldan root girişi yapıp mount komutunu çağırdım. Sadece;

*none                 /proc/bus/usb    usbfs     devmode=664,devgid=100 0 0*

bağlı görünüyordu.

Kilitlenme sırasında VirtualBox kapalı sürümü üzerinde Windows XP işletim
sistemi ve Firefox çalışıyordu. VirtualBox'ı PAVI ile kurmuştum. Sistemi
yeniden başlattım. sonuç değişmedi. Tekrar konsoldan root girişi yaptım ve *
/etc/fstab* dosyasına baktım, yukarıdaki girdi dışında bir şey yoktu. Fakat
*/etc* altında;

*fstab.backup-pavi_<yıl>-<ay>-<gün>-<saat>*

formatında pavi yedek dosyaları vardı. En son tarihliden geriye doğru
giderek en iyi fstab yapılandırmasını bularak */etc/fstab*'a kopyaladım.
Sistemi yeniden başlattığımda sorun çözülmüştü.

Yıllardır Linux kullanırım, ilk defa böyle ciddi bir hata ile
karşılaşıyorum. İhtiyaç duyan olursa diye paylaşmak istedim.

Saygılarımla.

--
Kursad Karslioglu
System Analyst/Software Developer