[Pardus-kullanicilari] pisi kaynak kodu

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
26 Mayıs 2010 Çar 19:16:04 EEST

Merhaba,

Tam olarak yapmak istediklerinizi karşılayacak şekilde anlatmayı
başaramayabilirim ama yine de bir deneyeyim.

Pardus'un kaynak paketlerine ulaşmak için ben paketler.pardus.org.tr'yi [1]
kullanıyorum. İstediğim paket hangi depodaysa onu seçiyorum, örneğin bu
adres [2] test deposu için seçilebilir. Bu adresten Kaynak Paketler
bağlantısını açarak bu depodaki tüm paketlerin listesini görüyorum[3].
Sayfada arama özelliğini kullanarak paketi buluyorum, örneğin [4]. Paket
dosyalarını görmek için İnşa dosyaları bağlantısını açıyorum [5]. Bu
adresteki dosyaları sistemime çekiyorum:

$ svn co
https://svn.pardus.org.tr/pardus/2009/devel/desktop/kde/base/kdeplasma-addons/

Sadece pakette değişiklik yapacaksam ilgili dosyaları değiştirip

$ sudo pisi bi pspec.xml -dv

komutunu vermem yeterli. Eğer uygulamanın kendisinde değişiklik yapmak
istiyorsam uygulamanın kaynak kodlarının bulunduğu arşivi indiriyorum.
Değişiklikleri yapıp yama haline getiriyorum ve pakete eklenmesini
sağlıyorum. Daha sonra yine

$ sudo pisi bi pspec.xml -dv

komutu ile paketini oluşturuyorum.

En sonunda da dizinde oluşan PiSi paketini yükleyerek test ediyorum.

Kolay gelsin.

[1] http://paketler.uludag.org.tr/
[2] http://paketler.pardus.org.tr/info/2009/devel/
[3] http://paketler.pardus.org.tr/info/2009/devel/sources.html