[Pardus-kullanicilari] Kinder Süpriz

Husrev Ozayman husrev at ozayman.com
23 Mayıs 2010 Paz 00:07:31 EEST

Gençlerle konuşurken, birazdan kainatın varoluşuyla ilgili yeni
teorisini açıklayacak dünyaca ünlü fizik profesörüyle konuşur gibi
konuşmak, ondan o prefesörden beklenecek şeyleri beklemek çok pratik
değil kanımca.

Arkadaş yazdığı iletilerden rahatlıkla anlaşılacağı gibi genç bir
arkadaşımız. Bence bu konuda daha gevşek olabiliriz. Ya da
olmayabiliriz de "Neden insanlar bunca güzelliğine karşın Pardus
kullanmıyor?" diye sormaya devam ederiz. E-posta listelerinde
insanların icra memuru ciddiyetiyle yazıştığı ve herhangi bir
gayri-ciddiyete karşın en üst perdelerden cevap yazıldığı, yardım
etmekten çok imla düzeltmelerinin yapıldığı bir işletim sistemini kim
niye kullanmak istesin ki?

Şahsen Pardus kullanmıyorum. En büyük sebeplerinden biri topluluğunun
üslubu. Açık kaynakla belki ilk defa tanışmış, kazanılabilecek bir
birey listeye bir mail atıyor, haliyle bizim burada dikkat ettiğimiz
liste etiğinden haberdar olmadan. Hemen linkler uçuşuyor, lmgtfy ,
"How To Ask Questions The Smart Way". Sonra ne oluyor? Aynı kişiden
bir daha ileti almıyoruz. Fiziksel dünyada ne oluyor? Korsan XP CD'si
takılıp bir güzel kurulum yapılıyor. Potansiyel bir açık kaynak
kullanıcısını daha kaybediyoruz...

Bu konuda epey bir süredir canımı sıkıyor, yazmadan edemedim.

Hüsrev Özayman

husrev at ozayman.com