[Pardus-kullanicilari] Pardus 2009.1'de google-chromium kurulumsorunu

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
19 Mayıs 2010 Çar 19:34:29 EEST

19 Mayıs 2010 19:03 tarihinde Adil ALPMAN <adil at alpman.net> yazdı:

> Ogrenmek amaciyla soruyorum... "Ikilik paket" kavramindan kastiniz nedir
> acaba?

Bu biraz farklı anlamlar da içerdiğinden onları da açıklamam gerekecek
sanırım. Yukarıdaki yazımda o ifadeden kast ettiğim PiSi idi. Örneğin:

Kaynak paket:
https://svn.pardus.org.tr/pardus/2009/stable/multimedia/graphics/gimp/gimp
İkilik paket:
http://packages.pardus.org.tr/pardus-2009-test/gimp-2.6.8-50-13.pisi

Bu ifade aynı zamanda bir uygulamanın kaynak kod esas alınarak mı yoksa
herhangi derlenmiş bir sürüm esas alınarak mı paketlendiğini belirtmek için
de kullanılabilir (en azından ben öyle yapıyorum). Örneğin şu iki paket
ikilik paketlerdir:

http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/maidis/bolzplatz2006/
http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/maidis/dropbox/

Biri kapalı kaynak diğeri ise çok zor derlenecek (ve ayrıca Java :) )
olduğundan ikilik olarak paketlenmiş.