[Pardus-kullanicilari] Pardus'un Kamu Kurumlarında Kullanımı

Cagacan Deger cagacan at gmail.com
18 Mayıs 2010 Sal 17:04:45 EEST

Şu noktaları vurgulamak isterim:

- Pardus dağıtımlarının diğer işletim sistemleri (özellikle MS)
karşısında avantaj ve dezavantajları.
Pardus'un kamu kurumlarında kullanılmasının orta vadede Türkiye'de
kurumların yapmak zorunda olduğu işletim sistemi lisans maliyetlerini
düşüreceğine inanıyorum. (bir avantaj olarak ücretsiz olmasının
vurgulanması çerçevesinde bir önerme)

> - Diğer işletim sistemlerinden geçenler için kolaylık ve zorluklar.
> - Bilgisayar kullanmaya yeni başlayanlar için kolaylık ve zorluklar.

Aslında bu iki başlığa da hitap eden bir önerme: Şu anda yaygın olarak
kullanılan bir Windows sürümünden diğerine geçmek ile bir linux
dağılımına geçmek arasında bence güçlük açısından fark yok. Her
ikisinde de neyin nerede olduğunu öğrenmek için biraz menü karıştırmak
gerekiyor. Yeni başlayan bir kişi için ek bir zorluk arz etmiyor bence
linux; ne de olsa Windows'a yeni başlayan biri de "çift tıklamak ne
demek" sürecinden geçiyor.

Umarım başarılı bir sunum olur.

Çağaçan Değer