[Pardus-kullanicilari] "Masaustunu Goster" Panel'den Silindi

Adil ALPMAN adil at alpman.net
15 Mayıs 2010 Cmt 20:32:08 EEST

Cok ama cok tesekkurler Anil Bey...

----- Original Message -----
From: Anıl Özbek
To: pardus-kullanicilari at pardus.org.tr
Sent: Saturday, May 15, 2010 8:27 PM
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] "Masaustunu Goster" Panel'den Silindi

15 Mayıs 2010 18:44 tarihinde Adil ALPMAN <adil at alpman.net> yazdı:

Merhaba Anil Bey;

plasma-applet-showdesktop.desktop yerinde yok

Bendeki sürüm ile sizdeki sürüm arasında isim değişikliği olmuş olabilir, ya
da gözünüzden kaçmış olabilir (belki de ben buraya yazarken yanlış yazmış da
olabilirim, şimdi tekrar kontrol etmedim).

Bir de sey takildi aklima, o ikon orda oldugu halde yerinde gorunmeseydi o
zaman ne yapacaktik?

Böyle olsaydı programcık kırılmıştır diye düşünürdüm ben. Yani sadece simge
görünmemesine değil aynı zamanda işlevini de yerini getirip getirmediğine
bakıp ona göre bir şeyler yapmaya çalışırdık.

Pekala bu baslat menusunun yanindaki panele ekledigimiz kisayollarin
ikonlarini kendi istegimize gore ayarlamanin bir yolu yok mu acaba
windowstaki gibi?

Bunu nasıl kısaca anlatabileceğimi bilmiyorum :) Biraz uzun olabilir. KDE
4'te gördüğümüz çoğu şey programcıktır. Panel, görev yöneticisi,
sayfalayıcı, dijital saat, masaüstünü göster, KDE Menüsü... Tüm bu araçların
programcık yapısında olması kullanıcılara sistemlerini istedikleri şekilde
özelleştirmelerine imkan veriyor. Örneğin a görev yöneticisi yerine b görev
yöneticisi, Kick-off yerine Lancelot'u, dijital saat yerine ikilik saati
kullanabilir herkes. Tüm bu programcıklar hem işlev hem de görünüş
bakımından kişileştirmelere izin verir. Örneğin KDE Menüsü'nün simgesini sağ
tıklayarak simgesini değiştirebilirsiniz.

Masaüstünü Göster programcığı şu an simge değiştirme özelliğine sahip
değilmiş. Ama biri KDE geliştiricilerinden bunu talep ederse gerçekleşme
ihtimali de yok değil.

Panele eklediğiniz kısayolların simgesine gelecek olursak. Bunları
masaüstüne veya panele ekledikten sonra simgelerin değiştirilmesi için
(kolay) bir yol var mı bilmiyorum ama isterseniz uygulamanın önce KDE
Menüsü'ndekini simgesini Menü Düzenleyici ile ayarlayıp sonra
ekleyebilirsiniz.